söndag 15 januari 2012

Tredje dagen.





Nyårsafton

Gick upp runt tio o käkade frukost. Sedvanlig kall dusch med efterföljande svettning:) Idag skulle vi in till Patong, så vi gjorde oss i ordning för firande av nya året. Konstigt o sminka sig i hettan. Tog en taxi in till Patong o det stora köpcentrat Jungceylon. Jag var ju tvungen o köpa mig en ny kamera. Traskade runt där några timmar innan vi mötte upp Martin, Lunkan o Jonas på stranden. De hade beställt in en pump med öl och det smakande fantastiskt gott i värmen. Satt väl där ett par timmar innan vi styrde kosan mot Mamma Mia för en nyårssupé. Vi beställde in en trerätters supergod middag. Förrätten bestod av tre små kanapeér typ. En av dem var så vansinnigt god. Det var en rostad brödskiva med en stuvning av hummer, räkor, vitt vin lite senap o västerbottenost, MUMS....Varmrätten var tournedos med tillbehör och efterrätten var vit o brun chokladmousse med hallonsås. Mätt o belåten vart man kan jag lova. Intog även nån Irish coffe innan det var dags o bege sig ner mot stranden o fira in det nya året. Jonas tog med en flaska skumpa o vi skålade glatt där nere. Köpte även en rislykta som vi skickade hem till Sverige:) Ni skulle ha sett fyrverkeriet....jag har aldrig sett så mycket raketer någon gång i mitt liv. Det höll säkert på o smälla över en timme innan krutröken la sig som en dimma i Patongbukten. Efter strandhugget så knallade vi upp på Bangla Road för en krogrunda. Besökte en hel del barer bl.a Rumpan Bar som Peter är delägare i, Görans bar och några till fick sig oxå ett besök. Jag tror klockan var runt halvfyra när vi kom hemtuffandes i en tuk-tuk. Detta var en Nyårsafton som jag sent ska glömma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar