lördag 14 januari 2012

Första dagen

Som jag skrev igår så sov vi ända tills halvfyra på torsdagen. Vi gjorde oss i ordning o gick ner till Mamma Mia. Bestämde att vi skulle åka in till Patong o äta på en stor matmarknad där. Sagt o gjort så tog vi en taxi dit och mötte upp Martin o Lunkan. Det var verkligen ett stort ställe där man satt utomhus o försåg sig o jättebillig mat:) Jag hade fått tipset av Angelica att jag måste prova på thailändsk biffsallad, så jag beställde en sån. Jisses amalia va den var stark:) Läpparna domnade bort, så stark var den, men god eftersom jag gillar stark mat. När vi ätit klart var jag tvungen o gå på toa. Knallade iväg o kom fram till ett plåtskjul där det kostade 3 baht för att få uträtta sina behov, alltså ungefär 70 öre i svenska pengar. Jag gav honom 5 baht o fick då även ett papper o torka mig med:) Men vilken toalett, jag blev rätt snopen när jag kom in. Dassringen var väl ca 2 dm över golvet och en slang hängde brevid o droppade. Jag uträttade då iallafall mitt behov på denna besynnerliga toa. Thailändarna använder inte toalettpapper som vi, utan de har antingen en slang brevid toan eller en tunna vatten med en skopa. Så man fick alltid tänka på att ta med sig servetter eller en toarulle när man skulle ut på nåt. Efter toabesöket tog vi en tuk-tuk upp till Bangla Road. Vilket plejs det var då:)) Där kunde man se hur mycket galet som allra helst. Bar, efter bar med ladyboys och vanliga prostituerade. Ett myller av folk, olika slags musik från ställe till ställe och ett otroligt sorl o kacklande. Vi knallade runt där en stund o kikade innan det var dags o ta en tuk-tuk hem. Jag trodde aldrig vi skulle komma över de två stora bergen som ligger mellan Patong o Bantao:) Tuk-tuken stånkade o pustade i uppförsbackarna o jag trodde nästan att snart rullar vi bakåt. Men hem kom vi o när jag la mig så brusade det i öronen av alla ljudintryck man fått på kvällen. Det var första dagen i Thailand och jag somnade nöjd med ett leende på läpparna och nyfiken inför nästa dags äventyr. Tyvärr gick kameran sönder efter kvällen innan, så jag knäppte lite kort med Mickes mobil. Men hans mobil gick sönder den med där nere, så jag har inga kort att visa från den kvällen.

Nu ska jag nog försöka o lägga mig en liten stund igen. Vaknade fem både jag o Micke så kroppen har inte ändrat sin inställning än och lura den går ju inte har jag märkt:) Kan jag inte somna om kommer det nog ett till inlägg här på bloggen från dag 2:)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar