måndag 23 augusti 2010

Ledig o rastlös.

Hej!

Ja idag var man då ledig. Vaknade runt halvåtta i morse då jag hörde Ullis skramla med nyckelknippan när hon gick iväg till jobbet. Gick upp o gjorde i ordning lite fika. När jag satt på balkongen o fikade så fick jag en hel del flashbacks:) Det var nämligen skolstart här i småskolan brevid. Så söta de små är när de kommer i sina nya fina kläder och nyinköpta ryggsäcken. Kom så väl ihåg hur det var när mina började första klass, alla förväntningar på fröken o de nya klasskompisarna och en annan var ju oxå lite nyfiken på alla nya ansikten. Jaja det är några år sedan det...herregud sexton år sen yngsta började ettan:)
Jag satt väl här o slappade ett bra tag sen innan jag klädde på mig o gick bort till K. som så snällt lånat ut en madrass åt mig som Micke låg på när han var här. Därefter gick jag bort till affären o naturligtvis så gick jag åt fel håll. Trodde absolut att jag skulle komma upp på riktiga vägen dit om jag genade från K. men se inte då:) Inte förrän jag såg kyrkogården upptäckte jag att jag var på väg åt helt fel håll så det var bara att vända, snacka om lokalsinne:)
Väl hemma igen så käkade jag lite o sen tog jag mig faktiskt en tvåtimmars powernap:) Så skönt!!
Tänkte att jag skulle kolla på *Fångarna på fortet* ikväll, men se det gick inte för sig. Det höll ju på i en och en halvtimme o Ullis skulle se på *Hollywoodfruarna*, så jag sket i o titta på det alls. Inge kul om man inte får se slutet. Vem vet det kanske går i repris. Så istället satte jag mig o löste lite korsord....ovanligt va???
Gissa om man blir rastlös o vara ledig nu när man har jobbat som en dåre i två månader:) Ångrar lite att jag inte tackade nej till torsdagens sista pass och åkte hem idag som jag tänkte, men nu är det ju som det är, så jag får väl passa på o vila upp mig lite.
Nej nu blir det lite kvällste o sen ska jag väl lägga mig o zappa bland kanalerna som finns....hörs i morron....71 timmar och 53 minuter kvar:)

Nattis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar