fredag 27 augusti 2010

HEMMA....

Hej!

Tyvärr har jag inte kunnat uppdatera de sista dagarna p.g.a. att Ullis dator kraschade i tisdags:( Men nu gott folk ska jag skriva några rader. Jag fick inga mer tider som jag hade hoppats på, så jag passade på o vila ut ordentligt ist. Har inte gjort nåt speciellt alls förrän idag egentligen.
I morse gick jag upp vid sex o gjorde mig i ordning för sommarens sista arbetspass som inte var längre än fem timmar idag. Började 8 o slutade 13:) Då vart det stora kramkalaset så klart:) Fick även ett kuvert av K. med referenser i. Toppen vilket bra omdöme jag fick:)) När jag slutade så åkte jag direkt in till stan för att möta upp Lelle. Vi träffades på O´Learys, där vi käkade en bit o så klart slank det ner en kall med. När vi var klar så gick vi till uteserveringen o tog en till öl och snackade lite skit innan det var dags o dra sig till bussen. Lelle följde med ända fram, tur det annars hade jag nog virrat bort mig.
Bussen gick klockan 17 och den var fullsmockad av folk. Min gamla jobbarkompis Maggan åkte samma tripp så vi satt naturligtvis brevid varandra. Jag var såååå trött så jag somnade nästan bums. Men man satt inte så bekvämt o det var rätt trångt så jag slumrade bara till lite då o då....Vi skulle vara framme 21.20, men var ca en halvtimme försenade och det berodde nog på vägarbeten runt Enköping. Fattar inte varför de inte åker via Uppsala för, det skulle nog gå fortare tror jag. Jaja kom då hem till sist och blev hämtad av Alexandra o Micke. Mamma hade lovat att bjuda på the o smörgås, så vi for dit o fikade en stund. Men jag höll på att somna vid bordet så vi åkte hem vid kvart i elva. Får träffa henne mer en annan dag.
Gissa om jag vart överfallen av två galna hundar när jag kom hem. Först Mario som är snabbare än Snobben o ta sig fram, men sen kom naturligtvis min goa Snobb o ville pussas han med. Katterna verkade förstå att jag kommit hem de med, för jag vart överfallen av dem med. Misstänker att jag har en katt vid namn Figge som kommer att ligga hos mig i natt:) Tänkte jag skulle lägga in lite mer bilder jag knäppt men orkar inte göra det ikväll, så detta blir ett bildlöst inlägg.
I morgon ska vi upp tidigt o åka o storhandla. Måste ju upp på arbetsförmedingen med o anmäla mig arbetslös igen. Sen på kvällskvisten blir det lite kräftkalas....och en ev. utgång senare på kvällen...
Nu ska jag gå o lägga mig är så trött så jag ser i kors....en sak ska ni veta....att det är väldigt skönt o vara hemma igen....hörs i morgon..

Kram o godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar