fredag 10 augusti 2012

Långledig helg.



Hellu!

Har nu jobbat två dagpass onsdag o torsdag. Har långledig helg och hoppas givetvis på att vädret ska vara bra. Har inte en susning om vad vi ska hitta på.

Det är ju Mora stadsfest eller va det hette. Men det är ju så patetiskt så jag bojkottar den skiten absolut. ALLT som händer i den här byhålan ska vara relaterat till det där jävla vasaloppet. Varför inte ha Morafestivalen kvar som var så jäkla roligt?? Nej nu ska det vara nåt annat joll i dagarna två och givetvis samtidigt som cykelvasan. Handlarna ska gynnas sägs det....vi då?? Tyvärr blir det fler o fler evenemang under vasaloppets paroll. Har de nån gång skickat ut en enkät o frågat vad moraborna tycker tro? I onsdagsmorse när jag cyklade till jobbet och skulle över vägen vid vasaloppsmålet, så var det avstängt vid målområdet. Jag tände till o ropade dit ett par killar som fick flytta på staketet så man tog sig fram. Va fan spärra av flera dagar innan blådårarna kommer cyklande...idiotiskt. Nej fy fan säger jag.


Nej nu ska jag nog se om min dotter vill bjuda på lite morgonkaffe, sen ringa till mamma och höra om hon vill ha nåt handlat. Kommer solen fram så blir det solstolen som gäller:)) Ikväll kanske lite grillning och ett glas rött.

Ha en trevlig helg.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar