måndag 13 augusti 2012

Utvilad kanske...

Hej!

Efter en lång skön ledig helg så är man redo för långveckan nu:)) Är iofs ledig på onsdagnatt eftersom Angelica med familj är hemma:)

Har njutit hela helgen av sol, god mat och några glas rött:) Härligt och det ska tydligen bli skapligt väder den här veckan med:)

Jag fick ett par negativa kommentarer om vad jag tyckte om Mora stadsfest och cykelvasan. Jag säger vad jag tycker och står för det. Tydligen så var jag inte ensam om mina åsikter, klipper in några utvalda kommentarer som står i Mora tidningen idag.

----------------------------------------------------------------------------------

Jag visste inte ens att det var Stadsfest. Har dom ens gjort reklam någonstans???? Känns som det floppade totalt iaf om man läser vad folk har skrivit på facebook om den.

Varför kunde inte Mora festivalen få vara kvar?
Öltält,marknad,karuseller,mat mm då var det mycket
folk i farten! DET är en del av sommaren i Mora.

Det var bättre förr......
Skrivet av: Bor i Noret


Varför kan det aldrig ordnas nått ordentligt i Mora? Att kalla helgens arrangemag för "Mora Stadsfest" blir ju bara pinsamt. Nog va det folk på stan, men det va ju knappast Stadsfesten som lockade. För det va inte mycke till Stadsfest. Det va inte mycke av dom utlovade aktiviteterna som fanns på plats. Och det som fanns, fanns det väldigt lite av. Som tex Torghandel på Fridhemsplan. Fem marknadsknalllar, varav två sålde mat-det skulle vara mestadels mat var det sagt. Men fem knallar, det blir väl ingen Torghandel av det. Och på Bälter Swens Torg va det helt tomt. I alla fall på fredagen. Dåligt. GE OSS MORAFESTIVALEN TILLBAKA. Med karuseller, mat och öl-tält och musikunderhållning
Skrivet av: Tant Grön


De är pinsamt att kalla detta stadsfest!!! Vart var festen?? Nej är det fest i Mora innebär de gudstjänst eller något som har koppling till Vasalopp,cykelvasa eller stafettvasa. Kan inte fatta varför det ska vara så svårt att ordna en fest lär er från Idre,Särna,Älvdalen,Orsa,Rättvik som kan.
Skrivet av: Mora


Publiken vid uppträdandet av Idoldeltagaren Linnéa Henriksson...

Jag var ju ner i fredags för att uträtta ett par ärenden och jag måste ju säga att det var bedrövligt. Ponnyridningen var inställd p.g.a. att hästen var skadad. Finns det bara en häst i Mora är då frågan???? Nej skärping till de ansvariga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar