torsdag 21 oktober 2010

Mycket gjort idag.


Hej!

Ja idag vart det en hel del gjort. Först åkte vi ner till mamma för att hämta hennes kort o lista vad vi skulle handla (tre saker), hon kanske tror jag är senil:) Därefter var jag in på banken o satte in pengar. Under tiden försökte Micke få igång det mobila bredbandet eftersom vi hade laptopen med oss. Men icke sa nicke, det ville sig inte. Det var nämligen så att efter jag satt in pengar tänkte jag betala de två sista räkningarna för den här månaden direkt, så vi visste vad vi hade kvar o spendera. Jag ringde till Alex och hon hjälpte mig via sin dator:) Sen drog vi upp i Noret, först på Maxi o handlade åt mamma, sen in på Dollarstore för att köpa ljus o sist men inte minst in på Willys. Storhandlade verkligen så jag började fundera på om pengarna jag satt in skulle räcka..kanske var tvungen o åka ner på banken igen o föra över mer. Men döm om min förvåning när han sa summan i kassan. Jag måste ha sett ut som ett fån där jag stod o pekade på de stora säckarna i kundvagnen (hundmat, kattsand, torrfoder) bl.a. Jaaa det stämde tydligen. Själv hade jag kanske tänkt mig runt 2200:- MEN det gick på 1426:- :)) Ändå handlade vi så innih..vete med mat. Bara djurmaten gick ju på närmare 350:- o sen allt kött på det....jaja det var ju en positiv överraskning iaf. Efter handlingen så for vi till mamma med hennes saker o där hjälpte jag henne o sätta upp gardinen i vardagsrummet...vi avslutade besöket med lite gott kaffe o färska vaniljmunkar:) Väl hemma så var det bara o köra igång med att paketera o stuva in allt i kyl o frys, vilket tog över en timme. Så nu är de båda fylld till brädden med goddaker:) Klockan gick så det var bara o ställa sig vid spisen o laga mat. Köttfärssås o spagetti fick det bli, snabbt o enkelt. Efter maten så var det dags för hockey på TV:n och mitt Robinson kändes avlägset då. MEN Björn ringde o undrade om Micke ville vara med o spela innebandy:) Annelie kom över en sväng för lite kvällskaffe, så jag o hon kikade på såpan tillsammans. Nu snart är det dags o slå igen sina gröna för idag o upp tidigt i morgon. Åker väl hemifrån halvåttasnåret då jag börjar mitt 24-timmarspass 8.00:) Kommer hem igen halvnio på lördagmorgon och får vara hemma nån timme innan jag beger mig till det andra stället för 17 timmar till. Det blir finemang när lönekuvertet kommer i november det:)) Så nu säger jag godnatt för idag o vi hörs väl kanske på lördag igen....

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar