onsdag 10 juli 2013

Utflykt.

Halloj!

Några dagar sen igen nurå, men:)) I lördags så grillade vi så gott. Köpte nåt som hette chuckroll. Det är en bit högrev från tjuren. Smakade som entrecoté typ och var saftig o mör:) Gick sedan ner till Maarit en sväng på lördagkvällen för lite samkväm:) Söndagen kom och den spenderades på min gräsmatta, med bok, sol o lathet till max:)) Jobbade sen natt mellan söndag o måndag. När jag kom hem från jobbet i måndags så knallade jag in till Alexandra o prinsessan. Det visade sig att hon skulle bada i sin lilla barnpool och jag var inte sen att hämta badräkten och göra henne sällskap. Vi låg väl däri o plaskade en bra stund, innan solen försvann bakom taket o det var dags o kliva upp. Grannarna fick nog se nåt de sent ska glömma, men Thea hade då kul och jag med för den delen:)


Idag har vi varit till Sahlins strutsfarm i Borlänge. Vilka ståtliga pippifåglar det är alltså. En del vågade mata dem ur handen, men inte vi inte:) De kan bli så höga som 3 m och 150 kg tung. Springer fort gör de med, 60 km/h kan de kuta iväg och blir de riktigt förbannad kan de lätt sparka ihjäl offret. Vi var även in på restaurangen och åt varsin plankstek med strutskött:) Köttet var inte alls som jag hade trott. Det var som nötkött fast mycket mörare och mer köttsmak, jättegott var det iallafall:)
Pappa struts

Mamma struts

Rolig frisyr

Barnet struts


Plankstek med strutskött

I morgon är det dags för veckans sista dagpass, sen tar jag långledig helg. Nästa vecka kör vi långveckan, men sen gott folk har jag semester i tre veckor:))

Nej nu är det dags för snarklådan.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar