fredag 5 juli 2013

Urnsättning

Hej igen!

Strax före kl. 14, så mötte jag, Micke och Alexandra upp Joachim utan för St:Mikaels kapell. Vi fick gå in i ett litet rum, där de gjort i ordning fint med urnan, blommor och levande ljus. Jag tog urnan och vi bar ut den till graven där pappa redan ligger sedan snart sexton år tillbaks. Jag sänkte ner urnan i hålet och klädde sedan hela urgrävningen med röda rosor runt om och satte även en bukett röda rosor i en vas. Vi tog farväl och gick därifrån. En väldigt enkel och enskild cermoni, som mamma hade önskat. Nu vilar hon tryggt bredvid sin älskade man, min pappa. Lagom till urnsättningen bröt solen igenom de grå molnen och nu strålar den från en blå himmel.


Efter urnsättningen åkte vi ner på marknaden en sväng för att kika lite. Jag köpte mig två par knälånga byxor och en tunika. Micke försåg sig med rökt korv av fem olika djur, älg, hjort, ren, björn och vildsvin. Även ett halsband fick följa med hem. Så klart var jag ju oxå tvungen att köpa en ballong till trollprinsessan, hon valde ut en rosa kanin:) Efter lite mjukglass så var det dags o åka hem. Nu blir det lite mat och sen beger jag mig till bästa jobbet för ett nattpass....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar