söndag 21 juli 2013

Mormor igen

Hej!

Å då vart man mormor igen då:)) Är så tacksam och lycklig att allt gick bra! Fick ett sms runt sextiden i fredagsmorse att de åkte in till förlossningen. Men tyvärr vart de hemskickade igen eftersom hon bara var öppen 1 cm. Hade kontakt med henne fram till tretiden på em, då hon låg hemma o vilade mellan värkarna. Skickade ett sms innan jag gick o la mig, men inget svar. På lördagmorgon fortfarande inget svar och då började oron komma. Dagen gick och inte ens Johan svarade först. Allt slutade med att jag för första gången pratat med Johans mamma :) Jag var orolig o ringde henne. Det enda hon visste var att de hade snittat Tessan runt lunch och att de fått en pojke:) Men hur tillståndet var det visste hon inte. Till sist fick jag sms av Johan där han berättade att grabben mådde prima och att Tessan var på uppvak. Lite lugnare vart man ju...puh. Igårkväll ringde då äntligen Therese, så jag fick prata med henne:):) Det visade sig att precis som sin mor, låg han med näsan uppåt, han kunde väl helt enkelt inte rotera ut. Det var några hemska timmar där innan man fick bekräftat att båda mådde bra. Tack gode Gud för att det gick bra. Älskar er!



Annars har helgen gått fort som bara den fast jag jobbat. Det brukar ju gå segt när man vet att semestern hägrar. Men det beror nog på att vi har så trevligt på jobbet och roligt jämt, o då går ju tiden fort:)) Fattar seriöst inte var tiden tar vägen??

 Igår när jag kom hem från jobbet, så åkte vi ner till Åmåsäng för Micke ville bada med Mario. Jo tjena.....Mario gick i tills vattnet nådde snoppen, sen vände han:) Micke doppade sig, han var väl tvungen (kan ju inte vara sämre än mig)..hehe...Det var en helt underbar kväll.....




Just nu sitter jag o smakar på ordet semester:) Det är så underbart, härligt....första semestern på sju år...kanske åtta (har tappat räkningen), men semester i tre veckor har jag! Startade upp den med altanhäng i min sköna solstol....mr. Grey höll mig sällskap med ett glas Oves rosé :) I morgon lite sovmorgon till niotiden kanske....sen får vi se vad dagen bjuder på. På torsdag bär det iväg till ön...härligt:)) Det ser ut att bli rätt bra väder där med. Igår kom jag på den briljanta idén att, åka via Eskilstuna hem. Mitt älskade barnbarn Jack fyller ju 6 år den första augusti. Båten kommer till Nynäs runt kvartöverfyra på morgonen. Om vi åker till Etuna då, kan vi vara med o sjunga på sängkanten kanske....ja så blir det:)

Nej nu ska jag ta en dusch o sen lägga mig.....ha det bra ni som läser detta.....

Kram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar