torsdag 4 juli 2013

Gotland here we come.

Halloj!

Nu är gotlandsresan bokad:)) Vi åker härifrån Mora nån gång på torsdag em. den 25:de. Färjan går 23.30 så vi är inte framme hos Ylva förrän kvart i tre på natten. Men jag är ju nattuggla så:) och det är ju tur att hon bor 10 minuter från hamnen. Jag sitter just nu o går igenom lite vad vi ska göra. Det blir ju först o främst ett 30-årskalas för Mickes bror Martin:) Men sen har jag massor av planer. De sista åren vi har varit på ön, så har det bara varit korta resor eftersom jag har jobbat som sommarvikarie och haft fullspäckat schema. Men i år har jag ju rätt till semester och då är det bäst o passa på o stanna lite längre. Det blir väl mycket natur vi ska se, massor av olika raukfält, ängar med orkidéer, fiskeläger där man kan köpa nyfångad rödspätta, Visbys rosendoftande gränder en ljummen sommarkväll, södra Gotlands karga landskap på väg ner till Hoburgsgubben, den vackra västra strandremsan norrut mot Visby, eternellplockning och besök i de mysiga gårdsbutikerna som finns, äta saffranspannkaka med salmbärssylt och naturligtvis bada i havet på någon av de otaliga stränder som finns, antingen med klappersten eller finkornig strand. Någon kall lär ju även slinka ner på något mysigt hak inne i stan. Ett måste är en middag på restaurangen Trossen nere i hamnen:) Det gäller nog att lägga upp en plan om vi ska hinna med allt innan vi åker hem igen på natten den 1:a augusti.



Väl hemma så ska vi fira mina älskade barnbarn Jack som fyller 6 år och Thea som blir 2:) Och jag misstänker att jag har hunnit bli mormor igen då:)) Nu är det nämligen bara två veckor kvar innan det är bf. för Therése o Johans bebis:)) Spännande.....ja det är mycket roligt som händer nu framöver. En kryssning måste bokas in med...:)

Idag är jag ledig och vädret är inte det bästa. Men det kan vara skönt med en mulen o regnig dag så vi kan plocka lite här hemma. Man har ju ingen större lust med det när solen skiner. Så nu tror jag att vi kickar igång denna dag med att åka ner o köpa dammsugarpåsar:)

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar