söndag 30 december 2012

2012, året som gått!

Januari: De två första veckorna i denna månad spenderades i paradiset Thailand:) När vi väl var hemma igen så började jag i slutet på månaden vicka för J. som skulle vara grav/mammaledig i ett år :)



Februari: En riktig skitmånad tyckte jag. Blaskväder o däremellan skitkallt. Katten Obelix fick lov att amputera svansen. *En gång i Phuket* på bio och *30 grader i februari* på TV:n livade upp stämningen lite o fick längtan att bli ännu starkare till detta vackra land.



Mars: Angelica med familj var hemma och firade hennes 33-årsdag:) Joachim fyllde 26 och Alexandra 24! Vasaloppsveckan avslutades och äntligen gick det o köra upp till Noret igen på normal tid:) Freja fick två små söta kattungar, en gul långhårig och en sköldpaddsfärgad.


April: Påsk o jobb hela den helgen. En supertrevlig Ålandskryssning med Kerstin. Micke fyllde 37.



Maj: En härlig månad. Lite fiske utan incidenter o utan fisk med för den delen:) En myskväll hos Kerstin och hon får en verkligen till att ladda energi


Juni: Charlie fyllde 1 år och jag blev 54 år äldre än honom;) Tessan blev hela 30 bast likaså hennes Johan. Midsommarhelgen kom och iochmed den min lååångdaghelg:) Hade trevligt besök från Gotland av Ylva & Roger:)) Angelica med familj var hemma och vi firade Charlies ettårsdag:) Hela ett år sedan vi var tvungen att låta vår fyrfota älskling Snobben somna in:(







Juli: Sommar-OS i London börjar:)) Var till bassängbadet i Orsa några gånger...trevligt:)) Mario fick rävskabb och själv så bröt jag av mig ett par revben o fick sy fyra stygn i huvudet. Kunde faktiskt sola lite grann då det inte regnade HELA tiden.






Augusti: Jack fyllde 5 och Thea 1. Både Angelica, Therése o Jocke var hemma o hälsade på:)



September: Pappa har varit död i 15 år och om han hade levt, så skulle han ha fyllt 88 år.


Oktober: Gjorde ett riktig kap på Tradera. En nästan ny SUPERSKÖN continentalsäng för ett par tusen, med hemkörning o allt:))


November: Mamma fyllde 85, vi fixade god middag. Jocke hemma:) Obama återvald som president i USA. Jag opererade bort en stor cysta på äggstocken. Sjukskriven halva månaden. Älskade finaste Obelix blev påkörd så vi var tvungen att låta honom somna in...Vila I Frid du älskade vän:(



December: Förberett Julens ankomst i tid. Började jobba igen. Träffade mina barn + barnbarn under julhelgen, tyvärr var Therése inte med:( Älskade finaste Figge fick lov att avlivas på självaste julaftonen:( Älskar o saknar dig hjärtat:( Fick reda på ett par väldigt roliga saker:)) Jag kan nu tala om att fr.o.m 1/1 har jag en fast heltidstjänst på jobbet.:)) Den andra roliga saken håller jag för mig själv ett tag till....







Med dessa små rader önskar jag Er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar