torsdag 28 juni 2012

Trevligt besök och fullt upp.

Hej!

Har inte skrivit på några dagar nu men vi har haft trevligt gotlandsbesök i dagarna fyra, så det har inte varit läge o skriva nåt.

Ylva o Roger kom i söndagskväll. Jag hade precis kommit hem från jobbet när de dök upp. Vi käkade pizza, drack lite rödtjut o satt o pratade, innan det var dags o gå o lägga sig. På måndagmorgon klev vi upp tidigt och begav oss först ner till Waynes coffee för en fika. Efter det tog vi en promenad bort till vasaloppsmålet. Roger har ju aldrig varit här uppe nån gång så det var ju mycket han ville se. På tillbakavägen slank vi in på Outlet. Jag hittade två par trekvartsbyxor och ett par mjukisbyxor jag kan ha på jobbet:) Innan vi for upp i Noret så besökte vi apoteket *Röda Näsan*, där inhandlades det massor av olika öl:) Väl uppe i Noret så var vi först på Dollarstore o handlade lite smått o gott o sen tråkig mathandling på Willys. När vi kom hem tog vi en fika och rastade vovven innan vi begav oss iväg upp mot Frysås. Jisses vad fint det är i naturen nu med alla vackra blommor. I love it:) Plockade med mig en ny vacker blombukett därifrån. När vi ändå var i närheten så fick sig Grönklitt ett besök med. Nu för tiden går det att åka bil ända upp till toppstugan, vilket vi så klart gjorde:) Helt otrolig utsikt över de milsvida skogarna och Orsasjön/Siljan. När vi kom hem så slängde jag ihop en pastasås och efter det knäckte vi ölen:)) Spelade även kinect på kvällen innan det var dags o dra sig tillbaka.



På tisdagmorgon gick vi upp rätt tidigt och intog en brakfrukost först. Sen åkte vi iväg upp till Skräddardjurbergas levande fäbod. Ojjj va fint o mysigt det är där uppe:) Små kalvar som gick o betade o helt plötsligt kom det ett helt gäng med lösa kor o ville kela:) Grisar och höns hade de med. Ylva köpte hemgjort smör, småost och messmör. Vi tog även en fika där uppe. Godaste kaffet jag druckit på länge, vedeldat kokkaffe och bitå med småost....mums:)) När vi varit där uppe runt ett par timmar så begav vi oss vidare till Nusnäs för att titta på trähästtillverkningen. Väl hemma igen så gjorde vi oss i ordning för att gå ut o äta på Strand Kök&Bar. Jag åt oxfilé som var så jäkla god, men dyr...huuuaaaa...287:- kostade en portion:( Käkade i lugn o ro o efter det begav vi oss till Mora Hotell och Terassen. Där avnjöts en god Irish coffee:)) Vi bröt upp runt tolvtiden och drog oss hemåt. Vi gick genom Zorns gammelgård och förbi Vasamonumentet på vägen hem. Jag tror jag aldrig har varit så kulturell som dessa dagar:))







På onsdagmorgon kom vi upp rätt tidigt igen. Som dagen innan åt vi en rejäl frukost innan vi ställde kosan Siljan runt. Åkte ut genom Vinäs o bort mot Sollerön. Där tittade vi på vikingagravarna innan vi fortsatte mot Siljansnäs. Där är det ju oxå en underbar utsikt från Björkberget. Resan gick sen vidare över Leksand, Tällberg, Rättvik innan vi kom hem igen. Var helt slut när jag kom hem med huvudvärk och början till halsont, så jag damp ner i soffan o tog en pn på ett par timmar. På kvällen grillade vi:) Gick o la mig rätt tidigt då det kändes som om jag höll på bli sjuk. Somnade som en stock.



Idag åkte Ylva o Roger vidare till Peace and Love i Borlänge. Jag kan lova att det var som att slå igen en dammlucka när de for. Jag har plockat lite här o tänkte dammsuga av om en stund. Det blir en vilodag idag. Funderar på om jag ska inviga den fina solstolen jag fick av ungarna när jag fyllde år. Ikväll vankas det ett nattpass på jobbet igen och på lördag har jag tagit på mig en extratur på dagen.

Nej nu ska jag lyfta på rövamentet o se vad som ska hittas på att göra....ha en fin sommardag....

Tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar