tisdag 19 juni 2012

Åh jisses

Va länge sen jag skrev nåt nu:( Men Hej på er igen! I´m alive! Men har faktiskt inte haft varken lust eller tid med nån blogg på ett tag. Jahapp o var ska vi börja den här gången då tro???? Födelsedagar och kalas: Den 4:de juni så fyllde min älskade fina flicka Therése 30 år:) och den 15:de fyllde hennes sambo Johan detsamma...Tyvärr får vi fira dem längre fram i sommar eftersom det är liite långt till Göteborg. Men HURRA HURRA HURRA för dem. Sen har vi ju min minsta trollprins Charlie som fyllde ett helt år den 8:de juni. Samma sak där att vi får fira längre fram, närmare bestämt på midsommardagen:)) Undertecknad har ju även hunnit bli äldre, nu har man hunnit passera 55-årsstrecket...ve o fasa:( Firade denna dag med att jobba tolv timmar. MEN när jag kom hem blev jag uppvaktad med en kvällsfika med egenhändig gjort chokladmousse av Alexandra och en finfin solstol av mina älskade ungar. En massa sms, telsamtal o mms trillade det även in under dagen. Den 24:de avslutar vi junis födelsedagar med att fira Marcus som fyller 24:) Annars så är det väl jobb som gäller mest känns det som. Just nu är jag inne i min långvecka där jag jobbar måndagnatt, onsdagnatt, fredag, lördag o söndag dag. MEN på midsommardagen så slutar jag klockan två, för att träffa Angelica med familj och fira lilla Charlie:)) Tack snälla Stefan för hjälpen med mina timmar:) Ska inte ha nån riktig semester i sommar utan tänker ta nån dag då o då istället. Så på tisdagnatt efter midsommar är jag förhoppningsvis ledig. Vi får nämligen finbesök på söndag. Min kära svärmor med karl kommer på visit. De blir här till torsdagen då de far vidare till P&L i Blge. Hoppas vädret blir bra nu så man kan ut på lite sightseeing bl.a. Vädret ja.....vad ska vi säga om det då???? Jävla skitväder helt enkelt...jag vill ha sol o värme nu så man kan njuta den korta period som sommaren är. Nu vänder det ju igen o blir mörkare...fy fan rent ut sagt. Lilla trollprinsessan växer och är nu snart 11 månader. Hon reser sig o det står nog inte på förrän hon tultar runt:) I augusti ska vi fira hennes och älskade Jacks födelsdagar. Tänk han blir hela 5 år i år.... Nähäpp om man ska tänka på refrängen kanske. Har haft en jäkla energi idag. När jag kom hem från nattpasset så körde jag igång med lite städning, matlagning, slet av överdragen i soffan o in i tvättmaskinen...sen ut på altanen o fixade i ordning där. Avslutade kvällen med att vakta trollprinsessan medan mamman och pappan var ute på en powerwalk. I morgon ska det fortsättas här innan jag ska iväg o jobba natt igen. Måste även ringa Mia och höra hur vi ska lösa transporten av kattungarna. Appropå katter så är det nog snart dags för älskade Figge o Findus o få komma till katthimlen. Findus börjar bli sliten och Figge har fått nån ögoninflammation som inte verkar bli bra. Men jag ska höra med vet. i morgon om vi ska prova med penicillin och hoppas på att det hjälper. Annars får vi ta nåt beslut efter helgen. Lovar inget bestämt när jag skriver igen...men ska försöka skärpa mig.... Tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar