torsdag 21 juni 2012

Trevlig Midsommar.












Hej svejs!

Jobbade inatt vilket gick galant som vanligt;) Kom hem runt halvett och då stod det en liten flicka o vinkade åt mig i fönstret. Tog mitt pick o pack o gick upp dit för lite gos:) När jag kom hem så vart det en fika med Annelie o lite skitprat o när hon avlägsnade sig mot Grycksbo så körde jag igång med att torka köksfönstren. Micke körde jag ut på baksidan för att torka av de cillitbangindränkta trädgårdsstolarna;) Hängde även upp rena gardiner efter fönsterputsningen. Kände sen att jag har nog gjort så mycket som går på städningen för nu och gick därför ut för att plocka in en fin midsommarbukett till katternas stora förtjusning:) Men jag blev mäkta besviken när jag kom ut, bonden hade slagit alla ängarna:(( Han brukar inte göra det förrän efter Midsommar juh!! Jaja jag fick då ihop en fin bukett iallafall.

Har haft en skön slökväll o nu snart ska jag väl packa väskan. Flyttar ju in på jobbet i helgen, men jag kommer dock att bruka snarklådan här hemma:) Börjar 8.30 fredag, lördag o söndag och jobbar till 20.15, förutom på lördag då jag ska träffa Angelica med familj:)) I morgon är det bara på att hålla tummarna för finväder. Tänkte att vi skulle gå bort till Morkarlby för att kika på resningen där. Nu kommer jag även att ha stenkoll på om de klätt stången åt rätt håll med. Stefan lärde mig nämligen idag att rankan runt stången ska viras medsols, annars blir det ingen bra växtlighet för den byn stången står i:)) Nej nu ska jag kika på lite mer dumburk innan det är dags o stänga ihop ögonen för idag....Godnatt med er och jag önskar er alla en riktigt

Trevlig Midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar