tisdag 8 oktober 2013

Tandvärk

Hej!

Helgen blev inte alls så mysig och skön som jag trodde. Fredagkvällen flöt på med nåt glas vin och lite mys framför TV:n, men redan vid elvatiden korkade jag igen o började fundera på sängen. Gick o la mig o vaknade efter nån timme med en fruktansvärd värk i höger öra, nedmot hakan och uppe i kinden. Så klart hade min trasiga tand börjat jävlats rejält. Det starkaste i värktablettsväg var ju alvedon, men det hjälpte ju inte så klart. Hela lördagen gick och värk till o från. Lördagnatten ännu jävligare än natten innan. På söndagförmiddag ringde jag jouren på lasarettet, men fick inget svar :( Det var med andra ord bara att härda ut till måndagmorgon. Söndagnatten sov jag inte en blund, satt uppe, för då kändes det lite lättare, tårarna rann o jag tyckte så klart synd om mig själv. Måndagmorgon halvåtta hängde jag på luren till Folktandvården. Förklarade min sits och var välkommen 11.20. Tack gode Gud......Jag var nästan säker på en bortryckning, men hon tror det går att rotfylla den! Har iallafall nu borrat upp den och rensat ut lite skit. En kanal i roten var redan död men den andra levde....och det KÄNDES kan jag säga. Fy fan va ont det gjorde när hon var där o pillade. Fick först tre ampuller med bedövnngsmedel + en till mitt i pulpan på tanden....jag var helt kallsvettig kan jag lova. Men tack för att det finns, efter den sista kände jag ingenting alls. Nu har jag en tillfällig fyllning som ska sitta där ett par månader. Tandvärken är peppar, peppar borta och ingen är gladare än jag för det.


I morgon ska Alexandra äntligen få göra sin magnetröntgen. Hon är så klart nervös för ev. cellskräck i tuben så jag har lovat att följa. Hon ska vara där redan halvåtta tydligen så det blir en tidig morgon i morgon. Men huvudsaken att vi får det överstökat nu och se om de hittar nåt fel. Personligen tycker jag att hon verkar ha blivit lite piggare, så det är bara att hålla tummarna att det är på tillbakagång, vad det nu var.



Nej dags för lite mat. Åt ju inte något på tre dagar under helgen så nu är jag sugen på allt hela tiden.....inte bra. Men idag bjuds det iaf. på stekt torsk med potatis o remouladesås.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar