lördag 12 oktober 2013

Mycket som händer nu

Hej!!

Tandvärken har inte kommit tillbaka, tackolov:)) Det hjälpte med uppborrningen tydligen, måste erkänna att jag var lite skeptisk till det. Men jag har haft förbannat ont i käkleden och kinden, tungan var det borrat i men skit samma bara jag slipper ha ont. Magnetröntgen gick oxå bra. Hon har iofs inte fått nåt svar än, men både Alexandra och jag tycker att det verkar gå åt rätt håll.

Förhoppningsvis har jag nu ett par trevliga veckor att se fram emot. Kan ju börja med att berätta att det är dags att förlänga mitt mobilabonnemang. Behöver ju verkligen en ny telefon så det var i grevens tid så att säga. Jag hade ju redan bestämt mig för en Samsung Galaxy S4, MEN så började Micke prata om Sony Xperia Z1. En helt ny nalle som släpptes i början av denna månad. Klart jag vart tveksam och visste inte hur jag skulle göra. Det underlättar ju inte att man är född i tvillingarnas tecken heller. Har kollat rätt mycket jämförelser mellan de båda och var även ner på Elgiganten för att provhålla i dom...:)) Så i morse bestämde jag mig o ringde in o beställde en Sony:) Den har ju starkare processor och hela 21.8 megapixel i kameran. Plus en himla massa andra finesser så klart. Så förhoppningsvis så trillar den in här under veckan:)

Veckan som kommer är knökfull känns det som. I morgon jobbar jag natt o slutar då till lunch på måndag. På tisdag ska jag klippa mig. Onsdag är det väl dags o slänga i lite färg i håret igen o sen packa inför Göteborgsresan på fredag. Torsdag är det dags för ett dagpass på jobbet och på fredag tuffar ju vi iväg de 55 milen (minst) till Veddige. Där hos Johans föräldrar ska vi tydligen husera hela bunten:) På lördag sen är det ju dags för Bo Ivar Ebbe Delborgs namngivningskalas:) Härligt att få träffa alla mina älskade barn och barnbarnen förstås.

Veckan därpå känns nästan lika full den:) Om inte den blir full så lär väl vi bli det....neeeejdå!! Det är nämligen så att på onsdag åker vi till Åland en sväng igen. Bäst o passa på innan favoritskeppet läggs upp i torrdocka och därefter ska gå mellan Helsingfors o Tallin i några månader. Det blir nog en rolig resa men mycket galenskap...Hoppas att vädret håller i sig. Förr har jag ju tjatat i nästan varje inlägg om vilken ooootroligt fin sommar vi haft. Nu får jag byta ut ordet sommar mot höst. För nog har denna höst varit väldigt fin och vacker. I morse när jag åkte till jobbet fick jag lov att stanna till nere vid kajen o knäppa ett par kort.

Annars är det väl finemang tycker jag....den här helgen är min långhelg på jobbet men J bytte pass med mig i morgon så jag jobbar natt istället för dag. Kan vara rätt skönt att förhoppningsvis få en sovmorgon i morronbitti. Så nu tänkte jag avsluta denna kväll med ytterligare lite soffhäng innan kudden kallar....


Ha en fortsatt trevlig helg.....det tänker jag ha...

Tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar