söndag 16 juni 2013

Min födelsedag.

Hej!

I fredags fyllde tanten år igen då. Egentligen inte något att fira men jag bakade en marängtårta med lemoncurdfyllning och färska goda jordgubbar:) Tänka sig att jag blev uppvaktad med presenter med. Av mina älskade ungar fick jag en likadan solstol som jag fick i fjol. De är så jäkla sköna o sitta/ligga i. Kanonbra present. På kvällen gick vi över till Alexandra o Marcus för en irish coffee på deras baksida och för invigning av deras nya trädgårdsmöbler. Satt där ett bra tag o hade det mysigt, när Marcus frågar om det är rök eller dimma längre ner i Klockarhagen!! Det är dimma sa vi andra, säkert trolldimma från sjön. Helt plötsligt började det stinka brandrök och en brandbil dök upp. Jäkligt obehagligt, nu när det hänt så mycket annat skit här med.


Det visade sig att, Maria en kompis till mig inte kunde vara hemma i sin egen lgh, därför att grannen ovanpå förde liv IGEN. Flera, flera ggr. så har hon försökt o prata med honom, utan resultat, så nu får han lov att flytta. Maria gick in i sin sons lägenhet, eftersom han var borta. Hon ville ha lugn o ro. Men efter ett tag när hon tittade ut så verkade det har lugnat ner sig hos grannen, så hon skulle ta sitt pick o pack och knalla tillbaka. Då kom grannen ut i trapphuset och berättade att det var ett stort uppbåd av brandbilar, polis o ambulans utanför. Maria visste direkt att det var hemma hos henne det brann. Efter branden var släckt och alla åkt därifrån så gick jag ner och höll henne sällskap ett par timmar. Klart hon var chockad stackarn. Branden är anlagd och polisen har gripit två stycken misstänkta. De sitter fortfarande anhållna vad jag vet. Det är hennes granne ovanpå plus en till. Som tur var upptäckte några tioåriga pojkar att det brann o kunde släcka det mesta innan brandkåren kom. Det kunde ha gått riktigt illa om branden hade hunnit sprida sig.

Igår vart det en riktigt skön slappardag. Satt på altanen nästan hela dagen och en bra bit in på kvällen. Läste och filosoferade i solens sken.

Nej nu är det nog dags för lite kaffe känns det som....ha en bra söndag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar