fredag 21 juni 2013

Midsommar

Hej!

Då är snart Midsommarafton år 2013 över och vi går mot mörkare tider IGEN:(( Det har varit några härliga dagar även så här i slutet på veckan. I onsdags så lapade jag sol i flera timmar i min härliga solstol. Solen tog verkligen och jag fick färg....brun.....ja ni hörde rätt...brun:)) Vet sen förr att har jag varit utomlands, så är det mycket lättare att få en brun nyans än grisrosa o röd. Härligt, för man känner sig ju fräschare med lite färg än utan. Jobbade sedan natten mellan onsdag o torsdag. Igår efter jobbet skulle vi åka o midsommarhandla lite mat tänkte vi. Micke ville till Ica Maxi o jag sa, att då var vi tvungna o registrera Icakortet, så vi kan börja scanna. För i dessa köer som var ville jag absolut inte stå i för det lilla vi skulle handla. Så kan ni tänka er, jag har lärt mig tekniken o scanna nu:)) Fan va smidigt det var då!! Konstigt att inte fler gör det?! När vi kom hem, så gick jag ut o plockade in en ny fin bukett med sommarblommor. Katterna går ju o stryker sig mot dem, så bordet är fullt av blomblad. På kvällskvisten bakade jag en supergod rabarberpaj med knäcklock, mumsigt värre:)


Idag var det bara o kliva upp halvåtta när klockan ringde o förkunnade att det var jobbdags. Hade en väldans trevlig dag på jobbet idag, med allt som hör Midsommar till:) Med blomplockning, midsommarmat, stångresning osv. Träffade även på Alexandra, Marcus o lilla Thea vid stångresningen. Thea hade Moradräkten och var så fin så fin. Det bästa var väl vädret nästan. Vi hade ju iallafall tur med det. När jag slutade och skulle gå till bilen kom första regndroppen och sen stod regnet som spön i backen och gör det än:( Ska jobba ett dagpass i morgon med och får väl hoppas på bättre väder igen. På söndag har jag tagit semester, snälla Sofia kunde jobba för mig...tjohoooo va bra, TACK snälla du:) Så i morgon när jag slutar ska vi in till Marcus som har ett litet gardenparty då han fyller 25 år på måndag. Present har han redan fått, en hammock som vi skramlat till. Sen på söndag är det dags för mer presentutdelning då Angelica med familj kommer förbi på vägen hem från Evertsberg o hälsar på. Lilla Charlie ska få sina tvåårspresenter:))



Nä nu är det nog dags o nöta i soffan en stund o snart lägga sig till rätta under täcket....Ha en fin fortsättning på midsommarhelgen.....

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar