fredag 14 juni 2013

Äntligen sommar.

Nu ni har jag fått upp ångan. Lika bra o fortsätta skriva:) Vad har hänt mer då tro. Jo jag har börjat att samla på olika Pelargoner:) Tycker faktiskt det är lite kul. Nu återstår det bara o se om jag kan få de o överleva tills nästa sommar.
Kärlekspelargon

Mårbackapelargon

Tulpanpelargon

Stjärnpelargon

Fragranspelargon

Tomcat hängpelargon

Dr. Westerlunds blomma, doftpelargon.

Nu till något trist. För två veckor sedan, ringde det på min mobil tidigt på morgonen före sju. Direkt jag såg vem det var (Kjell) en granne, så förstod jag att han hade tråkiga nyheter. Han skulle cykla till jobbet och hittade tyvärr min älskade buskatt Tarzan ihjälkörd på parkeringen:( Det är andra katten vi får ihjälkörd på denna parkering. Tarzan har dött direkt för det var massor av blod i en stor pöl under honom och det hade stänkt rejält. Jag ringde vägchefen IGEN, men som vanligt blir man nästan dumförklarad, det är ju *bara* en katt:( Men kom igen nästa gång, då kanske det är ett barn som kommer framför fartdårarna. Jag blir helt galen om jag ser någon som kör fort nu. Är på dom direkt o skäller, blir säkert kallad för både det ena o det andra men det skiter jag fullständigt i.....Älskade Trasan Apansson...nu leker han med Figge, Findus, Obelix o Snobben där uppe i himlen. Älskar dig trasan min.

Kommer faktiskt inte ihåg vad som hänt, men en sak kan jag berätta om! I tisdagsmorse så vaknade vi upp till avspärrningar, poliser, glaskross, massor av blod, blodiga kläder o slängd cykel. Det visade sig att en tjej som bor här i stödboendet *Solkatten*, hade fått frispel. Hon och hennes kille hade väl tagit någon olämplig drog och fått frispel båda två:( T.o.m. dörren till lägenheten hade lyfts av o slängts i trapphuset. Han var tydligen skärskadad och fick åka ambulans till sjukan, hon blev väl förd till polisstationen. Polisen o tekniker var här hela dagen o dokumenterade, (nästan som CSI)...haha...Men det värsta i det här är att fanskapet blev släppt på eftermiddagen. Sedan dess har det varit livat här varje natt! Inatt som var har hon tydligen sprungit runt hos massor av grannar o ryckt i dörrar o knackat på. Här har hon inte varit. I morse ringde jag vår områdesansvarig, men blev som vanligt dåligt bemött. Ringde då till IFO på socialkontoret. Hon sa att hon inte får bo kvar o ska härifrån. Jag talade om att hon varit i sin sönderslagna lägenhet på natten. Då tyckte hon att jag skulle ringa polisen o tala om det, vilket jag oxå gjorde. Polisen sa att de hade inte hört någonting om att hon inte skulle få vara där......suck. I vilket fall som helst så har tydligen Mora Strand bytt hela dörren där igen nu så hon ska inte komma in den vägen. Men det finns väl balkong!! Har faktiskt inte sett varken henne eller de hon umgås med ikväll...än så länge är väl bäst o tillägga. Men det är ju för jävligt att vanligt folk inte ska få ha lugn o ro. 

Ja det var väl lite av vad som hänt....har nog bara skrapat på ytan känns det som. Men ska försöka bli bättre o uppdatera tänkte jag.....Föresten så har vi avverkat några födelsedagar med.....Min älskade Therése blev 31 år den 4:de juni....trollprinsen Charlie fyllde 2 i lördags, Marcus blir 25 den 24:de o själv fyller jag år idag....för klockan har hunnit bli över 24:)) Tänkte baka en tårta i morgon i alla fall....Nej nu ska jag leta reda på  lopplådan och försöka sova tänkte jag. Ha en trevlig helg gott folk så hörs vi....

Bye!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar