måndag 18 februari 2013

Aj aj aj....

Hellu!

En vecka sen sist nu, men jag har varken haft tid o lust o skriva nåt....lite bloggtorka med andra ord. Veckan som gått har mest bestått av att jobba. Avverkat fem dagpass på sju dagar:) Man har väl inte hunnit med nåt annat direkt.

I torsdagskväll när jag låg i soffan o kikade på TV, så började det göra ont i ryggslutet. Det kändes ungefär som om jag skulle ha legat länge i en för mjuk säng. När jag skulle gå o lägga mig böjde jag mig ner för att ta mobilen på soffbordet och då vek sig ryggen som en fällkniv och det högg till nå för jävligt. Jag skrek rätt ut för det gjorde så ont:( Ryggskott??? Jag klarade iaf. av o jobba hela helgen och det känns mindre ont när jag rör mig som tur är. Värst är det när jag ska sätta mig eller resa mig upp. Idag är jag ledig så nu gäller värme o vila samt värktabletter.

Var ute o gick i helgen och nu börjar det dra ihop sig för årets rörigaste veckor. De har redan spärrat av vissa gator och snar är halva Mora avspärrat:( Tycker inte om denna hemska hysteri som blir under Vasaloppet. Folk springer ju kors o tvärs framför bilen med skidorna i högsta hugg och man får ju åka helt andra vägar för att ta sig fram. Ska åka upp i morgon o storhandla tror jag, så jag slipper ut längre fram.

Men det sägs ju att efter vasaloppet så kommer våren....vettefan om jag tror det i år:( Tycker att den här vintern har varit jättelång med mycket snö o kyla....Näää nu längtar jag verkligen till andra sidan jordklotet. Man skulle haft sig en liten hydda på stranden i Phuket o bo där från januari till april.....perfekt hade det varit.  

Från det ena till det andra så har jag börjat att handarbeta igen. Började ju med en doptavla till Thea för över ett år sen (dopet var i slutet av november 2011). Har tagit tag i det projektet igen nu för att få den klar....bättre sent än aldrig. Ska även beställa ett par andra grejer jag ska brodera i år:)

Nu tänkte jag avsluta med att berätta nåt jag har hållt hemligt ett tag......Jag ska bli mormor igen:):) Min älskade dotter Therése o hennes Johan ska om allt går bra, få en liten bebis i slutet av juli, så himla underbart roligt.

Nej nu ska jag inta ryggläge med en stol som sängkompis och vila benen på....två av mina fyrfota vänner ligger där redan o myser......ha det bra tills vi hörs igen...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar