söndag 10 februari 2013

Myshelg.

Hej!

Ja det vart en riktigt skön o lugn helg, precis som jag hade hoppats på. Igår runt halvtio tiden på fm. ringde det på dörren och Alexandra o Thea kom för att dra mig ur bingen:) Tog en fika o sen for vi ner till mamma för att hälsa på en sväng. Hon har ju inte träffat Thea på ett par veckor nu av förklarliga skäl. Tyckte att hon var rätt pigg faktiskt:) Var väl där ett par timmar o prinsessan var på sitt absolut bästa humör (tur nog). Väl hemma så började Micke skruva av *pluppen* på kranarna, det rinner ju så lite vatten genom dem så det tar ju evigheter o duscha ur håret t.ex. Gissa om det var massor av kalk i kranen??!! Äckligt som fan. Frågan är nu, hur hälsosamt det är o dricka vattnet?? Måste ringa dem i morgon o ifrågasätta. Det har ju varit problem i flera år med kalk, men de får väl byta ut vattenledningarna efter hand då!!! Usch så vidrigt......

Efter middagen som bestod av fläskkotletter, pf och bea, så gick vi in en sväng till Alexandra o Marcus. Det bjöds på en Irish coffee som var supergod. Vet inte hur han blandat till den, men den var riktigt mumsig. Satt där inne en stund innan vi gick hem för att kika vidare på melodifestivalen. Igår var det ju riktigt bra startfält. Jag fastnade för Erik Segerstedt o Tone Damli, samt Louise Hoffstens låt. Efter mellon kikade vi på gaygalan, som brukar vara den roligaste o bästa av alla galor, men tyckte den var väldigt slätstruken i år om man säger så. När den var slut så zappade jag lite o hittade en kriminalare som precis hade börjat...Taggert hette den...skitbra verkligen. Tydligen var det ett avsnitt ur säs. 22 och jag har aldrig hört talas om den förut...men apbra var den verkligen.

Idag vart jag oxå tagen på sängen av mina hjärtan. Marcus var o åkte skoter så Alex hade väl lite långtråkigt kan jag tänka mig. Thea vill väl hit till djuren med....hon har ju en bästis här o det är katten Pysen:)) Resten av dagen hittills har jag kikat lite på skidorna på TV o snart är det tänkt att jag ska trilla köttbullar. Måste fixa matlådor med. Jobbar äntligen i morgon igen nu efter flunsan. Har hela fem dagpass denna vecka så det är ju skönt med maten klar då:) Nehe...dags o göra lite nytta kanske....Ha en fin söndagkväll...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar