onsdag 6 februari 2013

INFLUENSA

Hej!

Sist jag skrev, så skulle vi åka ut o knäppa lite kort. Vi åkte iväg en sväng o jisses vilket vackert väder det var. Skulle jag inte ha jobbat så hade vi tagit med oss en matsäck och grillat någonstans i solens sken.

Jobbade sedan fredagnatt, men vaknade vid fyratiden o trodde nästan att jag skulle få magsjuka. Förträngde illamåendet o bullret i magen så gott det gick o somnade faktiskt om. När jag vaknade mådde jag bättre o var rätt pigg efter omständigheterna. Svängde förbi o handlade lite innan jag for hem. Väl hemma så kände jag en begynnande huvudvärk, så jag tog mig två alvedon o kröp ner i soffan för att se lite vinterstudio var det tänkt. Men satan i gatan va sjuk jag vart på två röda. Det började med värk i händerna som snabbt spred sig till armar, kropp o ben, jag hade frossa så hela soffan skakade trots två duntäcken och het gelkudde. Det kändes som om det brändes i lederna samtidigt som händer o fötter var iskalla. Låg väl så där i ett par timmar innan jag lika snabbt som insjuknandet började att svettas, det rann svett i floder om mig.

Febern låg på 39.7 trots alvedon i kroppen:( Värst var nog huvudvärken o den i lederna o muskler. Sov knappt nåt på natten alls. Dagen därpå var febern nere på 38.9, men fortfarande samma värk. Måndagen kom och den bjöd på en feberfri morgon o sedan hade jag som max 38.3. Men det är ju rätt mycket för mig ändå eftersom jag är lågtempad på ca: 36.0 i normaltemp. Idag har jag varit feberfri sen jag vaknade och värken är borta. Men jag har tagit det lugnt ändå o vilat. Man får ju så jäkla ont i ryggen av att ligga, så jag har väl försökt att hålla mig uppe en del. Fick ju lov att sjukskriva mig från jobbet två nätter med:( Men min tanke är att jag ska vara på banan igen på torsdagnatt:) Fattar inte att allt kom på två sekunder??? Kände ju ingenting åt det hållet innan. Kan även tillägga att jag har inte haft ont i halsen eller nån hosta heller....kan det vara så tro, med *bara* feber o ont i huvud o leder?? Tur att man har myskompis när man är dålig:))

Nej nu ska jag krypa ner i bingen o försöka sova igen lite tid. Är trött efter det här skiten. Sov gott ni med därute i cyberrymden....

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar