lördag 2 mars 2013

Tunga dagar.

Hej!

Ett tag sen igen nu men jag har inte orkat skriva. Tänker lite ytligt berätta vad som hänt, endast de nära o kära vet och har vetat en längre tid om hur det ligger till. Ni har ju märkt att jag och mina barn är inne i en tung period just nu. Det handlar som de flesta redan förstått om min kära mor. Hon låg på las. för lite näringsdropp bl.a. Eftersom hon har lidit av värk hela vintern så får hon morfin till o från. Förra tisdagen ringde hon mig o sa att det var så konstigt. Jag fick inte fram om det var hon som var konstig eller nåt annat. Jag o Alexandra for upp och nog var hon konstig allt. Kände inte igen oss och bara svamlade en massa tok. Hon fick mer morfin o sov sedan i två dagar. Vi trodde slutet var nära, så mina älskade flickor kom även hem. Hon vaknade o började bli klar igen. Blev förflyttad till Gläntan och där är hon än. Vet ej om hon kommer att återfå några krafter så hon klarar av att vara hemma nåt mer:( Men hon är helt klar i huvudet nu och tränar på att vara uppe o få igång musklerna. Det var i korta drag om vad som hänt....Många har skrivit, ringt och undrat. Jag har inte orkat svara er alla. Nu får vi hålla tummar o tår för att hon slipper bli liggande på ett boende och får möjlighet att avsluta sina dagar i sitt kära hem.

Annars har det väl inte hänt så himla mycket direkt....Jag jobbar långhelg i helgen igen. Men nu är helgbytena gjorda mellan mig o J så jag är inne på mitt ordinarie schema nu. Är allt ok här hemma så är det tänkt att jag o Annelie sticker på kryssning den 13:de :)) Även Kerstin har bokat en dubbelkryssning då :)) Galna kärringar på Östersjön....jaja säger jag bara. Måste ju ut på nåt skoj mitt i eländet. Varit på bio med föresten....var o tittade på *Små citroner gula*, den var rätt bra tyckte jag. En enkel opretentiös film.
Jag o Alex var o klippte oss lite här om dagen. Hon som klippte oss föder upp Sharpei. Hon hade två valpar på nio veckor kvar o gissa om jag blev sugen. Men mest sugen blev jag nog på deras härliga pappa Baloo:)) Det var en riktig kelgris det. Men det räcker så gott med älskade Mario så....

I morgon är det Vasaloppet. Men ikväll blåser det över 20m/sek. De kan inte spåra tydligen och mässtältet har fått lov att stänga igen. Får väl se om det blir trädfällning över spåren inatt då vette fan hur det går. Var o kikade lite på stan idag o det är ju rätt kul o se dårarna.

Nej nu ska jag kika lite mer dumburk innan jag ska sova....i morgon helgens sista arbetspass, sen ledig ett par dagar...måste börjar städa lite skåp o lådor snart me....o framför allt putsa fönstren....suck!!

Föresten....just nu i denna minut...23.12 vasaloppslördagen i mars är min älskade flicka Angelica född.....då var datumet den 3:de mars och årtalet 1979....

Godnatt...

1 kommentar: