måndag 18 mars 2013

Grattis igen...

Hej!

Nu var det några dagar sen, men jag har faktiskt inte haft tid o skriva nåt. Läget med mamma är oförändrat men hon sover mycket mer nu än tidigare. Hon har även fått en hosta som inte verkar vilja släppa taget. Vi ska ha en vårdplanering snart och det är nog tyvärr så att hon aldrig mer kommer hem. Vi får höra vad de säger och hur mycket hjälp man kan få i hemmet. Jag klarar ju inte av att vårda henne själv dygnet runt :( Lilla älskade mamma om du ändå slapp lida mer.

Jag jobbar iallafall som vanligt ännu och har bara tagit ut en dag med närståendepenning. När jag är ledig går tiden åt att vara på Gläntan hos mor eller uträtta ärenden åt henne. Det ska ju även skötas papper o sånt. Jag skulle ju ha åkt till Åland i onsdags, men bokade av. Det känns inte kul att åka o parta loss nu som läget är direkt. Men i helgen så hade vi det trevligt. Angelica med familj var hemma en sväng. Så på lördagmiddag träffades vi hemma hos Jocke o Therese för en fika o umgicks lite. Pojkarna växer så det knakar, speciellt Jack. Efter fikat så hälsade vi på mamma. Hon blev så glad när hon fick träffa dem. På kvällskvisten var det dags för en kickoff med jobbarkompisarna. Vi var hemma hos Stefan denna gång. Han bjöd på Toast skagen till förrätt, en marockansk gryta till varmrätt och till efterrätt så hade han gjort en småländsk ostkaka med tre olika sorters sylt. Jättegott:)) Vi hade även vitvinsprovning, vilket både var spännande och intressant. Efter det så spelade vi mitt nya sällskapsspel *Ryktet går* och det är verkligen något jag kan rekommendera för er som tycker om att skratta. Höjden var Jessicas fröken Sverige, som slutade som grottmänniska:)) Skitkul var det o vi skrattade så träningsvärken i muskler man inte visste om infann sig igår:)) Skönt o komma bort lite och få ha så roligt.
Denna vecka är en firarvecka....igår fyllde min älskade son Joachim 27 år...och i morgon blir min minsta prinsessa 25....jäklar vad åren går....Grattis mina älskade barn på era födelsedagar....

Nu är det dags för lite soffnötning tror jag bestämt. Micke stackarn har åkt på ryggskott så han ligger o nöter redan.....Ha de gott...

Tjingeling...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar