onsdag 27 mars 2013

Påsken närmar sig.

Hellu!

Läget med lilla mor är oförändrat tycker jag, men ibland överraskar hon oss allt. I lördags när vi kom dit så satt hon i sängen och fikade kaffe o rulltårta:) Samma i söndags. Kanske jag kan tycka att hon är lite lite piggare och inte sover lika mycket som veckan innan. I morgon ska vi nu ha en vårdplanering, så vi får höra vad det finns för möjligheter för mor.

Annars är väl allt som vanligt tycker jag. Var långledig i helgen och passade då lilla trollprinsessan både en sväng på lördagen o sen några timmar på söndagen. I lördags så var Alex o Marcus upp till Skeer på barnprylsförsäljningen och i söndags så jobbade Alex o Marcus var ute o lekte med skotern några timmar. Själv så stoppade jag ner ungen i vagnen och tog en promenad i det underbara vädret. När jag kom hem tog jag ut min älskade solstol för första gången i år Hann sitta o sola en halvtimme innan det var dags för mellis:)

Vi närmar oss Påsk med stormsteg. Här blir det inget friande alls, då jag ämnar att bosätta mig på jobbet hela helgen. Möjligtvis kanske lite påskmat på söndagkväll när jag slutat eller måndag. Måste ju få en nubbe till påsksillen iaf:) Har även lagt in om semester nu, vill gärna ha veckorna 30, 31 o 32, passar mitt schema bäst o jag gör bara av med 8 pass. Vi har bestämt att i år ska vi åka till Gotland och vara där minst en vecka, kanske tio dagar, vi får se:) Härligt med lite ledighet o bara få vara:) Bada i havet, åka runt o titta lite, strosa innanför murarna, äta en god pastarätt på Trossen, parta till det på Munken osv.....nice.

Nähäpp om man skulle ta o klä på sig då kanske. Ska väl åka ner till mamma en sväng o hälsa på henne Sen hem o packa ihop sig för en natt på jobbet.....ha det gött...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar