fredag 12 april 2013

Länge sen.

Halloj!

Nu var det nån vecka sen jag skrev. Men jag har faktiskt inte haft tid. Det har hänt en del sen sist och det som hänt med mor har gått väldigt fort. Vi var ju på vårdplanering på skärtorsdagen. Helst av allt ville hon till att börja med vara hemma. Men när hon fick höra hur mycket hjälp hon skulle få osv...så backade hon lite. Hon tyckte inte om en massa spring på olika människor. Då fanns det *bara* särskilt boende på Saxnäs eller  Tomtebogården kvar. Både jag o Alex pratade oss varm för det sistnämnda alternativet. Där är det ju mycket finare och gemytligare. Det tog inte mer än nån timme efter mötet förrän mamma ringer mig o säger att hon har bestämt sig. Hon önskade att få komma till Tomtebogården helst. Efter påskhelgen ringde jag kommunen och talade om mammas önskan. Dagen efter ringde de upp och erbjöd ett rum där. Snacka om snabba ryck (för en gång skull). Drygt en vecka efter mötet så inredde vi mammas rum och i måndags så flyttade hon dit. Tack o lov trivs hon toppenbra och säger själv att det kunde inte bli bättre efter omständigheterna som råder. Så nu är lägenheten uppsagd till sista april och all min lediga tid går åt att röja där nere. Det är nog det svåraste jag gjort någonsin. Hemskt att behöva lösa upp ett helt hem på nån vecka, som det tagit en hel livstid att bygga upp. Det skär i hjärtat varje gång det åker ner något i sopsäcken kan jag lova. Men jag måste vara stenhård nu för det går inte att spara på allt. På torsdag kommer flickorna upp för att ta vad de vill ha, härligt att få träffa dem igen, även om det bara är ett par dagar. Idag så kommer det en uppköpare dit och förhoppningsvis så köper han de värdefulla grejerna som ingen av oss andra är intresserad av.

Annars har det väl inte hänt ett smack till. Jobbar för fullt däremellan och hälsar på mamma så ofta jag kan och hinner. Ärligt talat ska det bli skönt när lägenheten är borta. Nähä om man skulle ta en dusch då o sen fara ner igen.....ha en trevlig helg....själv har jag min natthelg på jobbet o befinner mig där inatt o på söndagnatt......

Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar