onsdag 6 november 2013

Allhelgona

Hej!

Ja då har Allhelgonahelgen kommit o gått. I torsdags så var jag, Jocke och Alexandra till graven med en liten, fin gravprydnad och tände även ljuset i lyktan. På fredagen var jag o Micke dit och tände vanliga gravljus och satte även dit en bukett röda rosor eftersom mamma skulle ha fyllt 86 år nu. Fick sedan mms av min kusin att även hon hade varit dit. På lördagen svängde Alex o Marcus förbi med ett par marschaller. Hade tanken på att jag skulle till kyrkan på lördagkvällen, när de läser upp namnen på alla som gått bort under året. Men kände att jag inte orkade. På något sätt var jag väldigt låg under helgen och det föll en del tårar. Det går upp och ner med sorgen, ibland känns det ofattbart att mamma är borta och ibland så känns det mindre tungt. Men jag var rädd för att börja storböla i kyrkan. Tror nog mamma o pappa känner av vår kärlek och saknad ändå:)


Annars är det bara jobb som gäller för tillfället. Är inne i min långvecka nu och har även bytt ut en natt mot två dagpass, så jag avverkar 77 timmar denna vecka:) Men har man världens bästa jobb så går det galant.

Nej nu ska jag lyfta på röven o göra lite nytta innan jag ska iväg mot kvällskvisten.

Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar