lördag 9 november 2013

Fartdårar

Hej!

Ikväll när jag körde hem från jobbet höll jag på att bli påkörd i rondellen vid kyrkan....jag tvärnitade annars så hade bilen kört in rakt i högersidan på mig. Regnigt, mörkt och trasiga gatlampor bidrog nog till att det var svårt att bedöma avstånd kan jag tänka mig. Men måste man köra som en jävla dåre då?? Han stannade o bad om ursäkt iaf :) Sen en annan sak....de har ju höjt/sänkt hastigheten genom Mora och runt om. Jag har i ett par års tid ringt o skrivit till kommunen och gatuchefen om situationen här på Yvradsvägen. Jag och fler med mig har fått våra älskade katter ihjälkörda här p.g.a. att det körs för fort. Tillochmed en karl vart påkörd och dog för några år sedan när han skulle korsa vägen. Jag har påtalat det här och krävt farthinder....OCH VAD HÄNDER....jo de höjer till 60???!!! Hur FAN kan man höja hastigheten vid bostadsområden som redan har varit drabbade av en dödsolycka? Btw så var vi upp till lillICA på Hånåkni i förra veckan. Där har de oxå höjt till 60. Svedjärnsvägen från ICA till Malungsvägen hade 60-skyltar, trots bostadsområden och en farlig korsning där vid Mexvägen. Hur tänker man?? Övergångsställen plockar man bort med. Tar bort det *mest vanliga* att gå över vid strandgatan. Du åker in o parkerar din bil, går via parkeringen och över vägen på *rätt* sida och just det övergångsstället har de skrotat. Nej nu ska du irra över på andra sidan mot Strand o Kök till, över ett vägavsnitt där det är 3 filer, bra tänkt där lr?? Men jag ska ringa igen till Magnus, var så säker....


Annars flyter det på .... den här veckan handlar ju om att jobba som ni vet. Men jag hann iväg till kyrkogården igårmorse innan jobb. Ville dit och tända i lyktan inför Fars dag. När jag kom dit så hade jag absolut räknat med att slänga rosorna som jag köpt en vecka innan. Men jisses så vackra de var. Frusna, glittriga och helt otroligt fina var dom. När jag stod där och filosoferade så gick solen upp och strålade rakt på gravstenen. Det var ett magisk ögonblick och jag fick ett minne för livet. Det var nog meningen att jag skulle dit just då, trots att det var glansis ute och bilen åkte lite hur den ville....Grattis på Fars dag pappa.....<3 p="">



Nej nu ska jag ta o lägga mig. I morgon är det sista dagen för den här veckan. Godnatt gott folk o sov så gott....

Nattis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar