fredag 15 november 2013

Vacker höst och bus

Hej!

Vilken underbart vacker höst vi har i år. Vädret verkar vara ur led på nåt vis. Här om dagen hade vi +10 grader??!! Ingen snö än och jag vet inte vad jag tycker om det egentligen. Snart kan det väl få komma ett par decimeter så det blir lite ljusare ute iaf och det är ju faktiskt 1:a advent om ett par veckor. Det är inte klokt hur fort det går.






Nu har det ordnat sig med hundvakt till Jul med:) Micke som brukar passa honom kunde inte:( Googlade på hundpensionat, men alla jag hittade så krävde de kennelhostavaccinering, vilket Mario aldrig fått, så där sket det sig. Slängde då ut en förfrågan på Mora/Orsa köp/sälj och fick napp. Först en ung tjej på 18 år som gärna kunde bo här och passa dem, sen en gammal kompis till mig:) Jag valde min kompis. Vi har väl inte just umgåtts så mycket, men känt varann i många år. Hon kan bo här och ta hand om både hund och katterna. Perfekt!! Tack snälla, snälla B-M, guld värt för mig. Så nu kan vi då med andra ord åka ner till Angelica under Jul och fira med nästan hela min familj. Det blir Jag, Micke, Angelica, Kenneth, Therése, Johan, Alexandra, Marcus, Hasse och så klart hela högen med trollungar. Synd att inte Joachim och hans Therese kommer :´( De har ju bildat egna traditioner och har tyvärr ingen lust att rucka på dem. Men vi kommer nog att få en kanonjul ändå kan jag tänka mig. Vi får väl träffas någon annan helg efter Jul och äta lite gott ist. Nu är det ju dags o klicka hem lite julklappar till de små med. Svårast är nog Thea, konstigt nog.


Den här veckan är det rätt lugnt på jobbfronten. Arbetade i tisdagsnatt och ska ut i morgonnatt igen. Sen är jag ledig tills måndagmorgon. Har umgåtts med Alex och Thea rätt mycket och igår dansade hon skiten ur oss:)) Höll väl på i nästan två timmar och kondisen är inte vad den ska. Men roligt hade vi minsann:) Idag var tanken att vi skulle upp till fotografen på ICA Maxi o knäppa kort, men tyvärr var han sjuk. När vi åkte därifrån slank vi förbi kyrkogården för att slänga rosorna (trodde jag ja). Dom är rätt fina än faktiskt,  så jag låter de stå kvar över helgen. Tände ett ljus med. Tänk snart är det 7 månader som mamma somnade in, tiden går. Fick en psalm i huvudet när jag var där idag....*Där rosor aldrig dör*, lite passande just nu kanske.



Nej nu är det dags för sängen. Klockan tickade iväg fort ikväll. Lite sovmorgon i morgon, sen får jag se vad som händer innan jag ska iväg o jobba.....Jag önskar er en trevlig helg..

Godnatt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar