tisdag 27 augusti 2013

Härlig vecka.

Hej!

Då har den sista semesterveckan rasat iväg i väldans fart. Men det är skönt att börja att jobba igen och komma in i den härliga grå vardagen;)

Förra måndagen så var jag då på kräftkalas hos Kerstin. Det var två till trevliga damer där, så för en gångs skull var jag yngst på placet.. :)) Det var supergott och skitroligt som vanligt. En mycket trevlig kväll hade vi. Resten av veckan har väl sedan gått åt till att rensa blåbär för glatta livet :( Usch vilken tid det tog, har faktiskt nån liter kvar o rensa....SUCK!! Men vi har väl njutit av det underbart vackra sommarvädret med förstås. Med risk för att vara tjatig så säger jag. - Vilken otroligt fin sommar vi har haft:) Det är nästan men bara nästan som det känns att vintern kanske kommer att gå an.



Vi har varit lite kulinariska med....i fredags glödstekte jag sill....åhh va gott det är. Med tunnbröd, färskpotatis och lök till och så klart ett par iskalla pärlor. På lördagen lät vi våra munnar suga på kräftor. Mumsigt det med. Var hos Alex o Marcus o käkade. Vi gick hem redan vid åttasnåret på kvällen och jag mådde så illa när jag kom hem.....blääää.....låg o rullade i soffan tills jag var tvungen ett par timmar senare rusa till toaletten o möta Ulrik....Men efter det så lugnade illamåendet ner sig o jag somnade helt slut.


Nåt mer underbart som har hänt, är att jag äntligen fått träffa mitt minsta lilla älskade barnbarn, göteborgarn Ebbe, fem veckor gammal. Therése och Johan har varit hem på en snabbvisit och hela dagen igår umgicks vi :)) Trist att de bor 50 mil härifrån, men man får verkligen ta sig i kragen o åka ner oftare nu än man gjort förr...(för länge sen).



Idag har jag jobbat ett dagpass o kvällen tillbringades  med horizontalläge i soffan för att gömma sig bakom skämskudden till Idol och sen njuta av de korkade *Hollywoodfruarna*....Är nu ledig tills på fredagkväll, så i morgon bär det iväg till Borlänge en sväng fram o tillbaks tänkte vi.

Ska väl därför säga godnatt o sov så gott......hörs en annan dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar