måndag 19 augusti 2013

Semester igen.

Hej!

Ja då har en vecka förflutet sen sist. Det har väl inte hänt just nåt speciellt. Men cykelvasan har ju avverkats under helgen. Jag skrev ett inlägg på facebook om vad jag tycker och tänker om detta arrangemang. Gissa om jag fick kommentarer, både beska och hejarop:) Men jag tycker fortfarande att det är ett bottennapp av IFK Mora o Sälens IF att inte kunna arrangera trafiken bättre. I år befann jag mig vid en större parkeringsplats dessa dagar eftersom jag jobbade. Inte en parkeringsvakt så långt ögat kunde nå. Bilarna parkerade huller om buller och jag kan lova att det blev mycket tjafs mellan bilisterna, som varken tog sig hit eller dit. Bilköerna är oxå ett gissel. Varför ha rödljusen igång, det är ju bättre med blinkande gult vid denna kaos! Sen när vi kommer till deltagarna så är det ju tyvärr så att de tror att de äger marken de beträder. Inte respekt för fem öre visar de. Cyklar i bredd på vägarna så man får lov att ligga på signalhornet för att komma förbi. Cyklar eller springer över vägarna som förvildade djur. Vissa påstår att jag drar nytta av detta för att serviceutbudet blir bättre.....jisses, vilket serviceutbud?? Allt utom ICA bommar ju igen klockan 18!!! Allt serviceutbud ligger ju tyvärr på nätet nu för tiden. De som tjänar på det här dravlet är förutom ovannämnda idrottsföreningar, butikerna som får sälja lite mer än vanligt. Nej usch.....ta o tänk på oss som bor här i stället och betalar skatt i denna kommun. Va fan får vi då??? Ingenting!!



Annelie har varit hem från Norge o hälsat på ett par dagar. Så i torsdags var vi först ut till Dynggrav o släppte hundarna och sen hem o tog oss ett par martinins o pratade skit...Härligt att träffa henne igen. Måste försöka att ta mig till Trysil o hälsa på henne med.


Som sagt har jag jobbat i helgen. Det kändes riktigt bra att komma tillbaka till jobbet. Men var lite sugen på mer ledigt så jag har semester hela denna vecka med:) Nu strax ska vi kicka igång denna dag med att åka upp till Noret o handla mat. Sen åka ner på Amtech för att köpa en ny hårddisk till datorn. Efter det får glasbanken sig ett besök innan vi styr kosan till blåbärsförsäljaren och hämtar upp 10 kilo blåbär. Tänkte även hinna med och slänga ihop en västerbottenpaj i eftermiddag till kräftskivan jag ska på till Rödmyren ikväll:)) Hela veckan är rätt full av aktiviteter....o det bästa är att sommaren har kommit tillbaka igen. Så nåt dopp ska väl hinnas med oxå......

Nej dags o köra igång....Ha en bra dag...

Tjingeling..






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar