söndag 11 augusti 2013

Lite småẗt o gott

Hej!

Ska försöka att sammanfatta vad som hänt efter gotlandsresan med några enkla rader tänkte jag.

Lilla älskade Thea fyllde två år den 4:de augusti. Så vi var ju naturligtvis på tårtkalas:) Mycket paket fick den lilla trollungen. Av oss fick hon en låtsashund och Pippi Långstrump dvdbox. Tänk vad tiden går fort.....Angelica med familj har även varit hemma några dagar o hälsat på. Så i onsdags var vi nere vid tingsnäsbadet och lekparken med ungarna för att de skulle få rusta av sig lite. Var även på glassbåten o gottade oss lite:)

På torsdagen var jag o Micke faktiskt iväg o försökte oss på att plocka lite blåbär (det ska ju finnas så mycket). Men ärligt talat fy faaaan va trist. Finns det nåt tråkigare tro. Nejtack, detta är inget för mig. Så vi for iväg och beställde 10 kilo istället :)) En del ska jag göra *magsjukesaft* av och resten fryser jag in som de är. Ska ju bli hälsosam igen efter semestern har jag tänkt och blåbär är ju perfekt till havregrynsgröten.

Semester har jag fortfarande. Hoppade in o jobbade ett extra pass inatt och är nu helt ledig tills jag börjar med min daghelg på fredag. Det har varit en kanonsemester och verkligen härligt med sol, bad, vin, jordgubbar, kärlek och avkoppling. Men det gör ingenting att börja jobba igen. Har ju världens bästa jobb så:))

Ska försöka att hinna med o plocka av vinbär i Joachims o Therese trädgård oxå tänkte jag. Vet inte om jag sagt att de köpt hus i Färnäs, kanonroligt. Jag blir sååå glad när det går bra för barnen. Lilla Bo Ivar....namnlös, växer så det knakar med:) Tre veckor har lilla herrn hunnit bli, gissa om jag längtar efter dem;)

Nähäpp om man skulle ta o fixa lite mat snart då kanske....börjar kurra i kistan:)

Tjingeling....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar