onsdag 4 september 2013

Härliga dagar.

Hej!

Då var semestern slut för den här gången. Det har varit en otroligt härlig ledighet. Verkligen kopplat av och haft det trevligt. Vädret har ju visat sig från sin absolut bästa sida hela sommaren. T.o.m. nu när vi är inne i september så är det varmt och soligt:) Det var väl förunnat med lite semester nu kände jag. Den sista tiden har ju inte varit så rolig direkt med tanke på lilla mamma och hennes vidriga sjukdom. Tiden går och nu snart är det fem månader sen hon somnade in lugnt och stilla. Älskade mamma :.( Tänkte åka bort till graven och fixa till lite höstfint. Den 10:de är det ju hela 16 år sedan pappa gick bort knall o fall :( och den 13:de skulle han ha fyllt 89 år om han hade levt.

Annars har det väl inte hänt så vådligt mycket. Har ju börjat att jobba igen och det är skönt att komma in i rutinerna igen tycker jag. Trivs ju så otroligt bra med mitt jobb:)

Jo föresten ett mord har begåtts. Micael Jerkgård försvann ju i mars. Nu har stackarn hittats nedgrävd inne i ett uthus i Orsa. Vilka jävla dårar det finns!! Må ju säga att jag fick mig lite skadeglädje när jag läste på flashback vem som var misstänkt för medhjälp till mordet. Jisses Amalia säger jag bara....svinhugg går igen heter det ju :))) Nu kan den *fina* familjen sitta där ute och ta sig en funderare på om de tillhör den finare rangen av folk här i Moraområdet. Nu visar det sig dock att hon är avförd från misstankarna, men solklart så har hon nåt med det att göra allt. Kan inte vara lätt o möta Mickes kompisar kan jag tro;) Kände knappt killen, men vi jobbade ihop inom vården för nåt år sen.....Vila I Frid.

Kan ni tänka er att jag fått igång scannern!! Helt själv blåste jag liv i den OCH lärde mig scanna:)) Inte dåligt av en sån oteknisk varelse som jag;) Så nu har jag scannat lite kort som min tremänning i Köping förhoppningsvis har nytta av i sin släktforskning. Det är verkligen skitkul o lägga in lite gamla kort....så det blir nog ett kärt nöje nu när höstkvällarna står vid knuten. Nåt annat som står vid knuten är byggnadsställning. Nu är det vår tur att få taket omlagt. Hoppas de inte stimmar alltför mycket.

Fyra generationer

Till Åland ska vi försöka att ta oss med jag o Annelie. Men det verkar vara kört här i höst iaf. Jag har tagit på mig ett par extra pass och även bytt nåt. Första datumet som jag skulle kunna åka är inte förrän 20:de november. Fullspäckat schema tills dess ser det ut som. Få se om jag kan knåpa ihop nåt byte eller om jag helt sonika tar semester ett par dagar så vi kommer iväg. Ska iallafall till Göteborg på namngivningsceremoni i mitten av oktober. Det blir nog jätteroligt. Då får man ju äntligen träffa Johans släkt med.

Jahaja...om man skulle slänga omkull sig i soffan en stund kanske. Har jobbat hela dagen idag och så är fallet även i morgon. Sen tar vi ledigt i fyra dagar igen.....måste ju säga att vi har kanonschema. Så godnatt gott folk...vi hörs igen...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar