lördag 21 september 2013

Helg igen

Hej svejs!

Då var det helg igen då och en ledig sådan. Trodde jag skulle bli riktigt sjuk i torsdags på jobbet. Hade ont i bihålorna o var helt igentäppt, ont i kroppen, varm o kall om vartannat o helt slut som artist. Vilade rätt mycket igår o känner mig faktiskt bra idag, förutom tanden som spökar då :(

Följde med Alexandra upp till läkaren i onsdags. Nu verkar det ÄNTLIGEN som hon har fått en läkare och inte en slaktare som lyssnar på henne. Över ett års tid har hon varit yrslig, domnar i fingrarna, pirrig i armar o ben samt svag i desamma. Klart hon går o grubblar på vad det kan vara. ALLA har hittills sagt övervikt o stress, hem o börja banta. Hon har även ont i nacken o runt skulderbladen. Jag vet inte hur mycket pengar hon lagt ner på sjukgymnastik, kiropraktiker osv.....MEN den här underbara läkaren Eva Craaford-Larsen lyssnade verkligen på henne och gjorde en bra undersökning. Jag frågade om de inte kunde ta lite andra prover såsom, B12, Folsyra, ämnesomsättning osv....o visst gjorde de det....Kanoners. Nu får vi se vad proverna säger och om ett par veckor ska hon upp på MR.
Höstmorgon

Nu är hösten här på allvar känns det som. I går morse var det bara +1 när jag gick upp...brrrr....Vill ju ha sommar o varmt jämt om jag fick bestämma. Men vi har väl inget val direkt. När jag blir pensionär ska jag bo i Thailand på vinterhalvåret....så de så :)) Satt o tittade på lite semesterkort därifrån och nog är man väldigt sugen på att åka igen.

Härliga Krabi
En tjuvaktig apa vi mötte.

Idag har jag passat Thea en stund medan Alex var till Skeer en sväng. Hon slocknade i soffan, så det är ju inga problem o vara barnvakt där inte...hehe....Närrå hon är så snäll jämt och inte alls drygt att passa henne. Ska slappa en stund nu och sedan in dit igen om nån timme. Men då på ljusparty med en massa andra glada människor. Det kanske slinker ner nån kall till det hela.


Ha nu en trevlig helg, det tänker jag ha....

Tjingeling....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar