måndag 16 september 2013

Höst.

Hej!

Nu tror jag bannemig att hösten har anlänt. Idag är det mulet, grått o regnigt, men rätt så varmt iaf + 18. Det har väl hänt lite skoj sen sist.

Kerstin ringde i måndags och kommenderade mig att ta ledigt på onsdagnatten :)) En i deras gäng hade hoppat av ålandsresan p.g.a. sjukdom och nu var det en plats över. Jag lovade att följa om jag kunde få in nån på mitt nattpass. Snälla Conny hoppade in o jobbade, tack för det!!:) Vi for iväg med bussen runt nio på morgonen och det skulle visa sig bli en knökfull buss ner. Flamingokvintetten spelade ju och de brukar dra full båt tydligen. Vi hade som vanligt jättekul. Men för en gångs skull gick vi o la oss i *normal* tid, si så där runt tvårycket på natten. Nåt skoj som hände var att jag stötte ihop med Mia, min älskade gamla granne från åren i Stockholm. Vi har känt varandra i 32 år räknade vi ut. Världen är allt bra liten ändå:) Ska väl försöka klämma in en till tur nu i höst är det tänkt. Men jag jobbar nåt xtrapass plus en del byten. Ska ju ner till Göteborg på namngivningskalas med:) Så vi får väl se hur det går. Hörde rykten om att Cinderella ska gå en annan rutt från mitten av december, Åbo-Tallin :( Men förhoppningsvis blir hon bara borta i fem veckor. För tar de bort den båten, då vettefan hur man ska åka i framtiden, Cinderella är ju absolut den bästa båten och mycket större än Birka Paradise.





Jag har även hunnit med att vara på bio. Var igår och såg *Monica Z*, den var jättebra tyckte jag. Hade trott att slutet skulle vara lite annorlunda, men men. Det roligaste var nästan interiörerna i filmen som utspelar sig mest på 60-talet. Man blev lite nostalgisk måste jag erkänna.

Annars lunkar det på som vanligt. Har jobbat hela helgen o är ledig i dag. Har passat Thea ett par timmar när Alex var upp till las. en sväng. På onsdag ska hon dit igen o nu ska jag följa med o slå näven i bordet tänkte jag. De måste ju börja utreda henne och hitta felet. Visst jag tror oxå på slitningar i nack/ryggområdet. Men då får de väl göra nåt åt det då. Tycker synd om henne som inte får må bra.

Nej nu ska jag se om jag vågar mig ut o titta till mina pelargoner. De håller ju på att byta tak på huset, så det regnar prylar ner därifrån + en massa karlar som springer runt som yra höns.


Ha det bra...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar