onsdag 30 januari 2013

Vårkänslor

Hej!

Nu får våren komma snart! Är så trött på denna jävla vinter som varit så lång o kall:( Men lite vårkänslor får man allt, som igår när det var två grader varmt ute. Vårfåglarna fick nog glädjefnatt för jisses vad de sjöng o kvittrade:) Det är ju ljusare på dagarna med och varför inte en stor tulpanbukett på köksbordet för? Jooo därför att katterna anser dessa som delikatess och slukar dem med kronblad o allt:( De är vackra nu men om en stund ligger de runt vasen istället....

Helgen som gick var lugn. Jag tog mig ett par whiskey och bara njöt av ledigheten:) Jobbar varannan natt nu mellan måndag o nästa torsdag, jag o J har bytt helg igen o då blir det så. Men inte gör det mig nåt:) Är så glad att man har jobb:)

Igår träffade jag iallafall min älskade son en sväng. Alexandra var ledig så vi passade på o laga lite god lunch o käkade ihop. Så kul att han flyttat upp igen. Och man måste ju säga att de har haft tur. Både han och Therese har fått fasta jobb så här på direkten och bra jobb är det med:))

Nu är det väl mer eller mindre bestämt med en kryssning oxå:) Det lutar åt den 13:de mars:)) Men höll på sätta kaffet i vrångstrupen idag, när jag hörde på radion att Viking Line ska stoppa försäljningen av alkohol från Taxfreen på utresan, så man inte ska kunna ta sig nåt i hytten! Cinderella har ju så mellan utresa fredag-lördag redan. Som tur är gällde det här nya tydligen bara den nya färjan som går mellan Åbo-Stockholm...puhhh!! Annars är det ju inte roligt o åka tycker jag...mysigt o ta sig nåt i hytten medan man gör sig i ordning o även om man som oss partypinglor håller igång hela natten och dagen därpå;) 

Nej nu ska jag gå o städa färdigt tänkte jag....ska försöka att hinna med en visit hos mamma med innan jag åker till jobbet för ett nattpass.....Ha de gött...

Tjingeling..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar