tisdag 22 januari 2013

Livstecken

Hej!

Här kommer ett livstecken från mig:) Det har väl inte hänt så vådligt mycket sen sist egentligen. Vi var till Lekkompaniet en dag förra veckan när vi var lediga:) Thea tyckte verkligen att det var skitroligt. Helst o åka rutchkanorna, hoppa i stora hoppborgen och leka i bollhavet:) Bra ställe det där men synd att det bara är öppet torsdag - söndag. Förra veckan så jobbade jag mycket hade långveckan och hade ju även bytt helgpassen. Men tänk jag o Annelie kunde klämma in en liten Irishcoffeekväll för en gång skull. Det brukar alltid krocka med att jag jobbar, när hon är här o hälsar på från Norge. Det var jättemysigt att sitta med tända ljus o prata om ditt o datt, det var ju ett tag sen. Pratade om att åka på en kryssning snart:))
Har nu varit ledig i två dagar, vilket har varit kanonskönt. Igår hjälpte jag mamma med lite handling. Vi avverkade både Ö&B och ICA Maxi. Idag var det meningen att jag skulle hjälpa henne med tvättstugan. Men min älskade son som numer är morabo sen i lördags, kunde hjälpa henne eftersom han skulle dit o hälsa på. DET var skönt. Första gången på länge jag fick en dag utan nåt inplanerat. Låg först under täcket till klockan var nästan halvtolv:)) Vaknade redan vid åttasnåret men låg kvar o läste, pillade på mobilen o löste korsord. Det var ju iallafall nästan - 25 ute, så varför inte ligga kvar i värmen. När jag väl pallrat mig ur bingen så tappade jag upp ett hett bad. Vet inte när jag badade sist??!! Skönt var det iallafall....passade även på o göra en liten renovering av vissa delar. Rakade bl.a benen, fan hur man ser ut på vintern egentligen, som en grottmänniska nästan:) Gjorde även lite fotvård, så nu är fötterna lena som på ett barns och naglarna nymålade:) Skönt med lite egenvård ibland. Nu på kvällskvisten for jag o Alexandra ner till Sam:s solarium för lite D-vitaminberikning och SOL....kanonskönt även det:)) Kvällen har väl inte bjudit på för stora sensationer direkt. Ska väl snart hoppa ner i bingen igen och försöka sova i tid...i morgon vankas det en ny dag på jobbet. Jobbar onsdag o torsdag den här veckan, sen är jag ledig i fyra dagar nästan....undra vad jag ska hitta på då?


Nej lite mer soffnötning innan John Blund dyker upp.....

GODNATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar