fredag 11 januari 2013

ÄNTLIGEN



Hej!!

Äntligen har svaret kommit från patologen på min cysta. Har ju funderat en hel del på det här eftersom det finns äggstockscancer på nära håll i min släkt:( Det är ju rätt konstigt hur man är funtad egentligen. När jag fick veta på las. här i Mora att det inte var blindtarmen utan en cysta, blev jag helt glasklar i huvudet. Ringde o berättade för mina nära hur det låg till och jag var nog den som var mest lugn. Visst jag hade massor o åter massor av morfin i mig, men jag var glasklar. Jag sa - Nu tar vi en sak i taget och visar det sig att det är allvarligt, så tar vi det då! Hur fan är man funtad?? Ärligt talat så förstår jag inte hur man kan fungera så, men man är väl skapt så misstänker jag och tack för det:) I vilket fall som helst så var boaormen GODARTAD...yipppieee....och en boaorm var det kan jag lova. Den ströp höger äggstock och hade lagt ut sina tentakler över både urinblåsan o nästa äggstock...Jag har haft den där jävulen i bakhuvudet nu i över sju veckor och jag måste säga att det känns väldigt skönt att säga att den var GODARTAD:)) Brevet jag fick idag från Dr. Lannér, bjöd även på en ursäkt att det hade tagit så lång tid. Det hade tydligen blivit ett missförstånd. MEN TÄNK OM....diagnosen hade varit en annan, då hade sju veckor varit en väldigt lång tid!! I mitt/mina fall med sjukvården, så måste jag få säga att det är underbara och skickliga människor som jobbar där. Men tyvärr, så har jag senast idag ifrågasatt hur man behandlar sina patienter:( Jag är ingen rasist, men jag tycker att läkarna som kommer från utlandet, MÅSTE kunna prata svenska och göra sig förstådd och speciellt i detta yrke, när man måste förklara en hel del....

Ha en underbar helg....det ska jag ha...:)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar