onsdag 7 november 2012

Ett par veckor igen.


Hellu!!

Nu har det gått ett par veckor sen jag skrev. Vet inte varför jag låter det gå en tid emellan, men har väl kanske ingen lust eller tid. Inte vet jag!

Jaha, vad har hänt sen sist då? Jag var ju på ettårskontroll förra fredagen. Det var väl rätt ok med proverna förutom Kreatininet som var lite över normalt. Det beror nog på blodtrycksmedicinen trodde dom. Ska upp i slutet av månaden o ta ett nytt prov. Blodtrycket var väl lite för högt det med, men inte alls lika högt som det har varit. Så därför la hon till en ny tablett. Så nu har jag börjat att äta nyttigt igen. Havregrynsgröt med blåbär, Berocca, 2 kapslar omega-3 o en frukt till frukost. Ofta fet fisk till lunch eller middag, gröna grönsaker i massor och sen dricker jag mycket vatten. Har även börjat med stavgång. Det är verkligen en kanongrej. Konstigt nog känner jag inte av foglossningarna någonting utan kan gå långt utan att behöva vila eller strechta. Jag o Alex ska väl ta tag i simningen igen med är det tänkt. Men i vilket fall som helst fick jag godkänt på besiktningen, alla andra prover var bra och ekg:t såg fint ut:) Kan även tillägga att läkaren var jättebra, Helena Sjöström hette hon och nu är det bara att hålla tummarna för att jag får behålla henne.

Nu till nåt helt annat. Lilla mamma har fyllt år oxå, hela 85 blev hon:) Tycker att hon är piggelin igen:) Vi tänkte först gå ut o äta med henne, men bestämde oss sen för att bjuda hem henne iställe. Vi komponerade ihop en trerätters ur *Halvåtta hos mig*. Skitkul o laga nåt man aldrig gjort förut.
Började med en korg av parmesanost, som var fylld med avocado, mango, gurka, salladslök, rödlök, rivet limeskal och knaperstekt parmaskinka. Den var väl ok, men inte mer.
Till varmrätt så helstekte vi oxfilé. Jag gjorde en egen rödvinssås (kanongod) och sen testade vi en egen idé med att spritsa toppar av potatismos, som skulle gratineras. Men den idén visade sig inte vara så lyckad. Eftersom det var västerbottenost i moset så flöt topparna ut på plåten inne i ugnen. Så vi kan kalla det för potatiskaka istället. Men smaken var det inget fel på, utan allt smakade mera.
Marcus fixade efterrätten som var Passionspannacotta. Den var jättegod. Passionssåsen var syrlig på gränsen till sur, men passade kanon med den söta panacottan:)
Kvällen vart lyckad och det mest roliga var ju att Joachim var här i Mora under helgen och hade fredagen ledig för att umgås med oss. Inte ofta man får rå om sin son så många timmar:))

Annars lunkar väl allt på precis som vanligt och jag känner mig nöjd över vad som händer runt mig och vad framtiden har att ge ;) Har börjat kika på julklappar och har väl bestämt vad som ska inhandlas:) Har gett mig f*n på att vara klar i tid i år (som vanligt) :))

Nej nu ska fixa lite kaffe här o se om man piggnar till..har ju varit vaken mycket inatt o kollat valvakan i USA. Bra att Obama vann, så han kan fortsätta med det jobb han hittills har gjort så bra med sjukförsäkringar och ekonomin bl.a.

Ha en bra dag.......Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar