onsdag 14 november 2012

Älskade finaste Obelix, Vila I Frid

Hej!

Idag är det ingen rolig dag direkt:(

Precis när jag kommit hem från jobbet o satt mig ner så plingade det på dörren. Hörde att någon ropade på mig och hörde även nåt om en katt. Öppnade och där stod Maarit o sa nåt om att min katt utan svans låg på parkeringen o var påkörd. Slängde på mig jackan och gick ut. Där låg min älskade Obelix i en bil, som var på väg till veterinären. Micke kom ut han med. Grannen hade kommit ut och skulle åka iväg, då får han se katten ligga på parkeringen o försöka att ta sig fram:( Obelix var skitig o kall, men han kelade som vanligt...Jag sa farväl där o Micke följde med till veterinären. Där konstaterade de svaghet, dåliga pupillreflexer, blod i ett öra och en söndersmulad höftkula. Tyvärr fick vi lov att låta vår älskade, roliga misse somna in:`(


Obelix var väldigt speciell. Micke tog hand o honom för ett par år sen från misärboendet här på Örjastäppan. I början så var han elak mot de andra katterna o jag tycke inte om honom alls. Sen smet han ut o försvann i ett par veckor. När han kom hem igen, så var det en helt annan katt. Snäll, kelig och pratig. Favoriten var ju naturligtvis Micke och han låg nästan jämt i soffan när vi satt där. Han tyckte nog rätt mycket om mig med...eller rättare sagt om mina behag:) Bufflade med dem så fort han kom åt....

Nu springer han tyvärr många, många år för tidigt uppe i djurhimlen tillsammans med Snobben.

Älskar dig du fina, du kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta!

Vila I Frid älskade Obelix....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar