söndag 19 februari 2012

Jodå


Jag lever allt:) Men som jag skrev tidigare så skriver jag hellre på min laptop som oftast befinner sig på hatthyllan eller som i dag på jobbet:) Det var ett tag sen nu men det har ju inte hänt så mycket att skriva om heller för den delen. Men tänkte skicka iväg ett litet livstecken iaf:)

Allt lunkar på som vanligt tycker jag. Mina älskade små barnbarn har passerat 6 månader och 8 månader nu, tiden går så fort. Om två veckor får jag träffa mina trollprinsar igen:)) Lovely !!!

Kissekatten Obelix är nyopererad. När vi kom hem från Thailand upptäckte vi att han hade ett sår på svansen o halva svansen ville inte hänga med. Pratade med vet. som sa att vi kunde avvakta o hålla den under uppsikt. Den vart bättre så vi trodde väl att allt var läkt igen. Men så fel vi hade:( I torsdags så kikade jag under den o då var det en spricka där o svansen bara hängde. Ut kom det var o den såg inte fin ut om jag säger så. Ringde vet. igen o skulle beställa tid. Frågade även vad det skulle kosta. Jag höll på att få dåndimpen....2500:- för amputation. Jag hade ju även tänkt att kastrera samtidigt och för det skulle de ha 400 till....Ringde även till Orsa för att fråga o hon skulle *bara* ha 1500-2000, beroende på hur mycket sömnmedel han måste ha. Vi bokade tid dit så klart. I fredags var Micke dit med honom och allt som allt gick det på 1760:- , för kastrering, amputation o hon gjorde även rent öronen på honom + att vi fick med medicin hem:) En väldig skillnad må jag säga. Så nu vet vi ju vart vi vänder oss i fortsättningen. Nu har vi alltså två svanslösa katter hemma:)

Sen till nåt helt annat...Mello.....Herregud säger jag bara. Trodde inte mina öron igår när Björn Ranelid gick direkt till final. Det här är ju bara för mycket tycker jag. Skrattretande. Personligen tror jag att folk är så trött på skiten o därför röstar som de gör, för det kan ju inte vara med fullt allvar som någon kan tycka att den låten är bra!!!!! Det är fan ett mirakel att den gick vidare. Personligen höll jag på Molly som var absolut bäst igår o sen Andreas Johnsson. Det skulle inte förvåna mig om Ranelid kommer så långt som till Baku men då har då jag tittat färdigt på Melodifestivalen framöver.

I helgen har jag haft mina tre dagpass på raken. Kändes lite gruvsamt i fredagsmorse men jag måste då säga att det har gått skitbra. Tiden har tickat på fort och vi har haft en mysig helg;) Är nu ledig i morgon o på tisdag. Nej dags för lite middagskaffe.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar