måndag 3 mars 2014

Underbart är kort.

Hej!

Jahapp då har denna härliga helg flugit fram och allt har återgått till vardag igen. Jag hade semester i fredags o lördags för att träffa mina härliga barn med familjer. På fredagem. så gjorde vi hembakad pizza enl. trollungarnas önskemål. Jack o Charlie skulle ju sova över hos Alexandra och jag hade ju lovat ut mig jag med som nattgäst eftersom Marcus var i Lofsdalen. Vi tänkte ha lite fredagsmys men det hann knappt börja förrän de slocknade en efter en. Jag fick ha soffan som natthärbärge och sov bredvid lilla Charlie. Runt sex på morgonen vaknade jag av att han låg bakom mig o killade mig på kinden o halsen, goungen där :O) Vid sju vaknade Jack och kom upp för lite morgonmys innan vi gick in myste vidare med Alexandra o Thea. Men sen var det bara o hoppa ur sängen för här skulle bakas. Angelica fyller ju 35 år idag så vi hade lovat pojkarna att vi skulle baka ett par kladdkakor och överraska henne med. Vi bakade en chokladkladdkaka med nougattäcke och hyvlad dubbelnougat och en vit chokladkladdkaka. Den vita vet jag inte vad som hände med. Den vart inte alls kladdig utan nästan stenhård ist. men men...den andra vart däremot supergod. Umgicks hela dagen och fram emot sena eftermiddagen så begav sig alla iväg till sin bror. Själv gick jag hem och slog mig ner i soffan för lite mello. Fick sen höra på kvällen att Johan hade börjat att kräkas hemma hos Jocke och efter en stund var det även lilla Ebbes tur. Ordet spy får ju en att bli spyfärdig själv ju :) Men än så länge peppar peppar känner jag inget. Konstigt om man klarar sig när man varit uppe i Ebbe o snufsat o pussat på honom. Men slängde i mig några vitpepparkorn o dricka, så det är bara att hålla tummarna.
Bakdags

Kladdkaka med nougat

Ebbe the bebbe

Man blir trött av att busa med sina kusiner

Igår så åkte de alla hem igen och jag jobbade mitt dagpass på jobbet. Är nu ledig tills i morgonkväll o tänkte att jag skulle gå igenom mer saker som ligger i förrådet o här hemma o *skräpar*. Har egentligen massor av saker jag kan sälja. Tänkte ju göra en storrensning här hemma o sen börja att renovera så smått. Så därför reser jag på arslamentet nu o önskar er en bra dag...

Tjingeling..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar