söndag 1 december 2013

1:a Advent




Hej!

Jahapp då har vi 1:a Advent idag. Tyvärr ingen snö än. men det blåser som f-n kan jag tala om. Har hållit oss inne hela dagen o bara slappat. Hade en tanke på att gå ner på julskyltningen men inte i det här vädret. Då ska det faktiskt vara snö och helst vräka ner stora flingor. Men vi har iallafall pyntat lite. Höll på att bli vansinnig i fredags när julstjärnorna skulle upp. Fjärde året jag har de uppe nu och det känns som ett mirakel. En fick jag lov att slänga för den var då så illa åtgången och ingen idé att tejpa nåt mer tyckte jag. Som tur var har jag mammas fina våmhusstjärna här, så den får hänga i sovrummet. Lilla julgranen har kommit fram den med och som det inte var nog med att julstjärnorna krånglade så hade även julgransfoten spruckit. Men med lite kvinnlig list fick jag allt till det till slut:) Vi har bakat lussekatter oxå, Thea var med ända tills degen skulle på jäsning, då tröttnade hon. Kul o sitta där o rulla lussekatter själv....men jag tvingade mer eller mindre Micke att hjälpa mig. Det vart nå stora hejare, men rätt så goda om jag får säga det själv. Nu blir det då inget mer baka iaf. Laga mat ska jag däremot göra. Massor av köttbullar ska trillas och jag ska även göra Jansson och strömmingslåda tänkte jag.





Annars lunkar väl det på som vanligt tycker jag. Jobbar mest känns det som men nu har jag varit långledig i helgen o går på först i morgonkväll då jag kör igång min långvecka. Händer en del skoj i december som man har att se fram emot. Svärmor kommer till Lucia bl.a. Julshow i Tällberg med Larz-Kristerz, Jullunch med jobbet och sen julfirande i Eskilstuna.

Nää det var lite uppdatering om vad som hänt....dags o få sig lite till livs. Idag bjuds det på söndagsstek med potatis o gräddsås....Ha en fortsatt trevlig första Advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar