tisdag 17 december 2013

Hoppsan

Hej svejs!

Ett par veckor sen sist nu men har faktiskt inte haft tid. Kan börja med att berätta att det blir ingen rotfyllning av min tand som spökat ett tag, den finns inte mer:):) Fick nån fruktansvärd tandvärk för ett par veckor sen. Ringde och fick en akuttid och de drog den direkt. Det hade inte gått att laga den heller eftersom både pulpa o rot var spruckna. Var hade börjat att borra in sig i käkbenet, så hade det gått längre så hade jag fått tandböld oxå. Men nu är den borta och ingen är gladare än jag:) Plånboken är desto mer ledsen. Totalt betalade jag över 7000:- för tandjäveln :(

Min älskade dotter är snurrig som vanligt fortfarande oxå. Det har blivit lite värre sista veckorna så nu har hon äntligen fått en magnetröntgen på hjärnan efter mycket tjat o gnat. Man ska fan i mig vara frisk för att orka vara sjuk. Nu får vi vänta på resultatet, men ingen tror att det finns nåt i huvudet på henne, utan de gjorde en för att få oss lugna. Hoppas det går över åt henne nu snart, tycker så synd om henne....min älskade flicka.

Jullunchen på jobbet har vi hunnit avverka, likaså besöket av svärmor. Hon kom i torsdags och åkte hem igår. Vi hade jättetrevligt, en lugn helg med god mat o dryck. Även lite tilltugg i form av pepparkakor med ädelost, stiltonost o glögg. Ylva hade även med sig helhäftiga *chips*som man friterar själv. De ser ut som pastarör i olika färger och när man lägger ner de i oljan så puffar de upp till tredubbel strl. Goda är de med:)) Dessa hade hon köpt när hon var på sem. i Zanzibar. På fredagmorgon när alla sov här hemma så smet jag iväg till dagis för att titta på trollprinsessan när hon var med i luciatåget. Sötnöta...hon var så duktig så o höll sig på sin plats även i år:)







Ja nu är det bara sex dagar kvar till Jul. Tiden rusar iväg. Alla julklapparna ligger här o ska slås in. I morgon ska jag upp till Noret direkt jag vaknar och handla lite mat. Måste köpa köttfärs då jag ska trilla köttbullar åt ett helt kompani typ. Ska även handla julskinkan som ska griljeras. Det är den enda julmat som kommer in i det här huset i år. Varför ska jag köpa en massa mat som blir förstörd för? Skinkan håller sig och den är godast. Jobbar i morgonnatt, fredagnatt o söndagnatt nu före Jul, så det är bäst o vara effektiv på dagarna. Hundvakten Britt-Marie har även varit här ett par ggr och hälsat på djuren. Mario är jätteförtjust i henne då det här blir nog bra. Men klart kommer man att sakna honom. Det ska blir riktigt trevligt att åka ner till Etuna o träffa de mina. Kommer dock att sakna min Jocke, då han stannar hemma o firar med sin flickvän :( ''

Nej nu är det dags o göra sig i ordning för sängen snart.....hörs snart igen...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar