tisdag 27 maj 2014

Rätt så nöjd.

Hej IGEN!

Nu jävlar går skam på torra land. Verkar som jag helt plötsligt har fått bloggarlusten tillbaka ju:) Jaja...men jag ska bara inflika en sak som jag är rätt så nöjd med.

Förra veckan när vi körde detox så började jag även släpa ut min lönnfeta, konditionslösa hydda för att göra ett försök att gå en promenad med stavar. Men som sagt med en kondition som lyst med sin frånvaro en längre tid där kilona har tickat på och lagt sig som vaccumpackade falukorvar runt den s.k. midjan, så tvingade jag mig runt kvarteret. Hurtig o med råge på jävlaranammat så laddade jag hem *Runkeeper*, proppade in hörsnäckorna i mina deformerade hörselgångar, och gav mig iväg....Fram till grindarna ca 50 meter från porten så gick det galant.....sen flåsigare o segare för varje steg. Men jag tog mig runt kvarteret och den hurtiga damen i min telefon talade om för mig att nu minsann hade jag gått i tio minuter och 0.8 km, alltså 800 meter. Det fick räcka tänkte jag och tvingade ut min kropp varje dag förra veckan. Nu när det är ny vecka så hade jag som tanke att öka på min runda lite. O tänk idag gick jag 1.3km UTAN att vara halvdöd när jag kom hem. Det tar sig sa mordbrännarn.

Ville bara notera detta, för hur det än är så är det rätt kul att klicka tillbaka i tiden o se när det var man försökte ta kål på sig själv genom nåt sånt fjoll som stavgång....För nog ser det fjolligt ut allt...MEN kanon för mig och mina onda höfter....

Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar