tisdag 28 mars 2017

Resumé 2016

Hej!

Här kommer en kort resumé av året som gick.

Den 20:de mars så blev jag mormor igen. Angelica fick sin tredje son. En söt liten gosse som heter Leonard. I skrivande stund har han just fyllt 1 år. Han var startskottet till en rejäl ökning på barnbarnskontot. Det skulle visa sig att på 1 år så anlände det fyra härliga barnbarn till världen. Den 11:e juli så blev jag farmor då lilla söta Stella föddes. Sedan var det ett uppehåll på drygt tre månader innan Alexandra fick en till flicka. Lilla Majken såg dagens ljus den 24:de oktober, och den 3:de mars på moster Angelicas födelsedag så tittade lilla ------- (namnlös) ut och Theresé fick sin andra pojk. Så nu har jag åtta härliga barnbarn.

 Leonard 20160320

 Stella 20160711

Majken 20161024

20170303


 De andra fyra efterrätterna 

Jack 20070801
Charlie 20110608
Thea 20110804
Ebbe 20130820

Jag jobbade hela sommaren eftersom jag redan hade haft semester.
Men vi lägger schema själv på jobbet så att jag hade en del lediga dagar ändå. Jobbade mycket natt. Midsommaren firades med ett helpass på jobbet men på midsommardagen bjöd vi ner Torsten (vår granne ovanpå) på lite god mat och dryck. Vi satt ute på vår altan tills solen gick upp och hade det jättetrevligt.

 Midsommarmat

Torsten 

En orsayra hann jag med också. Annelie var hemma från Norge så jag och hon tog rälsbussen till Orsa för lite party party. Jäklar va roligt vi hade o skönt att komma ut på lite skoj. Såg även till att Annelie hittade en präktig karl och de håller ihop ännu....kul!!

 Rälsbussen till Orsa.

 Vi hittade ett cykelstyre 

 Och jag hittade Lennart Grahn (Shanes) på en bänk.


I september for vi på kryssning med Cinderella och Larz-Kristerz, Det var första gången Micke kryssade och vi hade superduperroligt. Annelie och Håkan var med och även Goliats uppfödare Maud och Ari hängde på. Det var en mycket trevlig kryssning med god mat...dans...karaoke t.o.m. jag var upp och sjöng!!


 Jag, Micke, Maud och Ari på bussen.



 Annelie

Jag, Ari och Håkan.

September månad bjöd på en fast anställning på Tomtebogården. Så roligt och jag trivs så bra där.
Vintern kom och med den snö. Usch vad jag hatar vintern. Visst det kan vara vackert ibland men fan att det ska vara kallt fryslort som jag är. Julen kom den med och jag jobbade järnet under den helgen. Varken Angelica eller Therése kom hem Jocke firade med svärfar  och Alexandra med familj åkte till Marcus föräldrar. Nyåret bestod också av jobb....



Min älskade faster Marianne gick bort i januari. Vila i frid fina du.


Nu har jag nog skrivit ikapp. Ska försöka att bli bättre på att blogga. Framför allt för min egen del som dagbok. Ikväll är det hockey...4:de matchen om *slaget om Siljan*...Vet inte om jag pallar detta......Tänk OM Mora slår ner Leksand i allsvenskan....Ja det vore grejer de.....Pappa kommer att göra glädjevolter på sitt moln...som dagen till ära är färgat i rött vitt o grönt..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar